چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
درس اخلاق ماکو

حوزه/ حجت الاسلام باقری گفت: طلبگی فقط درس خواندن نیست تفکر و معنویت لازمه طلبگی برای رسیدن به اهداف طلبگی می‌باشد و علم بدون معنویت انسان را به بندگی خدا نمی‌رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام فرید باقری، عصر امروز در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ماکو، با بیان اینکه طلبگی فقط درس خواندن نیست، اظهارداشت: نباید به این خیال که درس دین می‌خوانیم از معنویت و حقیقت بندگی غافل بود! چراکه دانشمندان و دانش‌پژوهان بالاترین علوم را در غرب تحصیل می‌کنند اما چون  غرب فاقد معنویت است، بشر را به سمت انسانیت حرکت نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه درس خواندن بدون معنویت و نور الهی انسان را از رسیدن به علم حقیقی باز می‌دارد، اضافه کرد: شیطان یک عالم به مقام خدای متعال بود اما نداشتن معرفت عمقی و عقلانیت او را از بندگی خدا خارج کرد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: رسیدن به طلبگی فقط خواندن دروس نیست، باید با اخلاق، معنویت و معرفت‌افزایی در کنار دروس به هدف طلبگی دست یابیم و در این راه انگیزه طلبگی و درک هویت طلبگی کمک بزرگی به انسان برای رسیدن به حقیقت بندگی می‌کند.

وی ادامه داد: امروز جامعه به‌شدت به سمت مدرک‌گرایی حرکت می‌کند اما صرف گرفتن مدرک دردی را دوا نمی‌کند و این مدارک زمانی که انسان از دنیا برود سودی برای وی ندارد و مهم این است که باید با تفکر و تأمل در راه طلبگی قدم برداشت و انسان در انسانیت خود وظایفی دارد که باید بدان‌ها عمل کند.

حجت‌الاسلام باقری تصریح کرد: برخی رفتارها دور از شأن انسانی است و این امر موجب کاهش ارزش انسان می‌شود و باید به این نکته که خدای متعال از آفریدن بشر چه تکالیفی را بر دوش او گذاشته است، دقت کرد.

وی حب الاخوان، راست‌گویی، رعایت حق‌الناس، مواظبت از حرف نزدن پشت سر دیگران و عمل به واجبات را از جمله وظایف انسان دانست و گفت: به‌عنوان شیعه تکلیف سنگینی را به دوش داریم و وارد شدن در وادی طلبگی که برای پیاده کردن معارف دینی در خود و تبلیغ آن به مردم می‌باشد این وظیفه را سنگین می‌کند.

انتهای پیام./ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha