پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اولین نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی های همسران و خانواده روحانیون خراسان جنوبی

حوزه/ جمعی از همسران طلاب و روحانیون خراسان جنوبی با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر تولیدملی و اقتصاد خانواده همه توان خود را به کار گرفته اند تا بتوانند کمکی هم به اقتصاد خانواده داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، اقتصاد یکی از مهمترین مولفه های اساسی در زندگی انسان به شمار می آید و بانوان نقش اساسی در ایجاد، تثبیت و رونق آن در خانواده دارند.

به همین منظور جمعی از همسران طلاب و روحانیون خراسان جنوبی با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر تولیدملی و اقتصاد خانواده همه توان خود را به کار گرفته اند تا بتوانند کمکی به اقتصاد خانواده داشته باشند.

در همین راستا گفتگویی با جمعی از همسران طلاب و روحانیونی که در عرصه صنایع دستی و کارآفرینی فعال هستند انجام داده ایم.

جوادی: متاسفانه بیشتر بازار پوشاک در اختیار اجناس خارجی است

عطیه جوادی  مدتی است در عرصه پوشاک فعالیت چشم گیری داشته است؛ وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه زنان نقش اساسی و محوری در اقتصاد خانواده دارند، عنوان داشت: بانوان جامعه ما همیشه با دستان توانمند و هنرمندشان توانسته اند از گذشته تا کنون در اقتصاد خانواده نقشی مؤثر داشته باشند.

وی ادامه داد: چند سالی است که مشغول دوخت سیسمونی نوزاد و پوشاک بانوان هستم.

جوادی افزود: متاسفانه بیشتر بازار پوشاک در اختیار اجناس خارجی است و رقابت برای اجناس داخلی بسیار سخت هست هرچند این به معنای نا امید شدن و کنار گذاشتن تولید داخلی نیست.

وی ادامه داد: بازاریابی و بازار کار تولیدات داخلی خیلی سخت است اما باید در این مسیر با تمام توان تلاش و البته صبر و مقاومت داشت.

صابری: پرورش ۵۰۰ بلدرچین در راستای اقتصاد مقاومتی

محبوبه صابری همسر طلبه جوانی است که در کنار همسرش مشغول پرورش بلدرچین است.

وی در این رابطه گفت: عرقیات خانگی، بافت حوله های دستی، انواع ترشی، مربا و پرورش بلدرچین را در کنار همسرم حدود دو سالی است که شروع کرده ایم و در سال گذشته حدود هزار بلدرچین پرورش دادیم.

صابری با اشاره به بازار فروش محصولات تولیدی و پرورش بلدرچین عنوان کرد: بیشترین بازار فروش ما شمال افرادی است که با ما آشنا بوده و یا در شهرستان بیرجند ساکن هستند.

وی با بیان این که بانوان نقش مهمی را در اقتصاد خانواده ایفا می کنند، متذکر شد: متاسفانه مسئولین از تولید کنندگان داخلی حمایت لازم را ندارند.

این بانوی طلبه گفت: اگر بازاریابی درست و تسهیلات کم بهره و لازم به تولید کنندگان کوچک داده شود می توان علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده نقشی هم در اقتصاد جامعه داشت.

پاک: مهمترین مولفه های اقتصاد درخانواده پشتیبانی از صنایع دستی است.

عقیله پاک نیز در گفتگو با حوزه نیوز، اظهار داشت: به منظور حمایت از کالای ایرانی و تولیدات صنایع دستی بانوان طلبه نمایشگاهی به مدت سه روز در نگار خانه شهرداری بیرجند برگزار شد.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ نفر از همسران طلاب و روحانیون در این نمایشگاه کارآفرینی و صنایع دستی حضور فعال داشتند، عنوان کرد: امروزه یکی از مهمترین مولفه های اقتصاد خانواده پشتیبانی از صنایع دستی است.

مسئول برگزار کننده این نمایشگاه ادامه داد: بانوان نقش محوری در کمک به اقتصاد خانواده بخصوص اقشار روحانی و طلاب دارند چرا اکثر روحانیون و طلاب وابسته به مشاغل دولتی و غیر دولتی نیستند.

وی تاکید کرد: بزرگترین تولیدکنندگان صنایع دستی در کشور بانوان هستند بنا براین باید از طرف مسئولین حمایت شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha