پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ گردهمایی اساتید بسیجی حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: این فتنه یک امتحانی برای ما هم بود و خوشبختانه بسیاری از حوزویان سربلند از این فتنه بیرون آمدند و البته برخی نیز هنوز نتوانستند بفهمند که چه خطر بزرگی از سر انقلاب و نظام گذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی شب گذشته در جلسه مشترک مجمع نمایندگان طلاب و بسیج اساتید و نخبگان حوزه که با عنوان «بسیجیان، افسران جنگ اقتصادی و جهاد خدمت رسانی» و با موضوع «تبیین وقایع اخیر کشور» در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، اظهار داشت: حوادثی که پیش می آید و فتنه هایی که رخ می دهد، بدون آنکه بخواهیم تقصیر و نقش خود را نادیده بگیریم، فلسفه پشت پرده ای نیز دارد و آن غربال شدن انسان هاست.

وی به آیه سه سوره مبارکه عنکبوت اشاره کرد و ابراز داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «وَ لَقَدْ فَتَنَّا الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ ۖ فَلَیَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِینَ صَدَقُوا وَلَیَعْلَمَنَّ الْکَاذِبِینَ/ ما کسانی را که پیش از آنان بودند آزمودیم (و اینها را نیز امتحان می‌کنیم)؛ باید علم خدا درباره کسانی که راست می‌گویند و کسانی که دروغ می‌گویند تحقق یابد! ».

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: مسئله ای که در این فتنه ها برای ما زیباست، تجلی یافتن انسان های وفادار و انقلابی از دیگران است؛ در فتنه اخیر شاهد بودیم که برخی از افراد تا زمانی با ولایت هستند که موضعی همانند نظر آنان داشته باشد؛ اما قبولی بسیاری از افراد را هم مشاهده کردیم که بسیار زیبا بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تصریح کرد: این فتنه یک امتحانی برای ما هم بود و خوشبختانه بسیاری از حوزویان سربلند از این فتنه بیرون آمدند و البته برخی نیز هنوز نتوانستند بفهمند که چه خطر بزرگی از سر انقلاب و نظام گذشت.

وی بیان داشت: اینکه ما فکر کنیم روزی فتنه نباشد، خیال خام است؛ اینکه فکر کنیم روزی بیاید و دشمنان علیه ما فتنه نکنند، نادرست است؛ ما همیشه در این چهل سال شاهد فتنه های گوناگون بوده ایم و در ادامه نیز شاهد آن خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: فتنه دهه ۶۰، فتنه قائم مقامی، فتنه دهه ۷۰، فتنه احیاء سکولاریزم در ایران و فتنه دهه ۸۰ را نیز در این کشور داشتیم که که متأسفانه تکرار این فتنه ها این فرصت را به ما نمی دهد که زوایای گوناگون آن را برای جامعه بیان کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ابراز داشت: دشمنان درباره فتنه ۸۸ گفته اند که ما در این فتنه، تمام تلاش خود را کردیم نقطه اتصال امت با ولایت را بزنیم و نقطه اتصال را خواص و حلقه وسط دیدیم؛ اما علت اینکه ما موفق نبودیم، این بود که خواص را خوب زدیم؛ ولی مشکل اینجا بود که امت مستقیما به ولایت وصل شد.  

وی خاطرنشان ساخت: دشمن به این نتیجه رسید که یگانه راه از پای درآوردن انقلاب اسلامی، مردم انقلاب کرده هستند؛ انقلاب نابود نمی شود؛ مگر اینکه یک روزی ما بتوانیم مردم و جامعه را وارد این مسیر کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای این کار طراحی ها و اقداماتی نیز انجام شد؛ اما مهمترین راهی که مردم در برابر نظام قرار بگیرند، در کنار نفوذ فکری و تغییر ذائقه فکری مردم و تغییر ذائقه سیاسی مسئولین، بهره گیری از خلاف ها، اشتباه ها، دوقطبی ها و لغزش های داخلی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی بیان داشت: اولین استدلال آنان برای این استراتژی این نکته بود که تاریخ صدر اسلام نشان داده است که اسلام را جز مسلمان سر نمی بُرد که شاهد این مسئله در روز عاشورا بوده ایم.

وی اظهار داشت: جیسون رضائیان در نامه خود به رئیس جمهور آمریکا آورده است: «اینکه دل ببندیم به مردم شمال تهران یا نخبگان که انقلاب را بشکنند، خیال باطلی است؛ زمانی انقلاب می شکند که مادر شهید در جنوب تهران با عکس شهید خود در خیابان علیه انقلاب شعار بدهد».

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت: استدلال دوم آنان این بود که هرکجا سرمایه گذاری بر روی حرکت مردمی بوده است، قدم هایی توانستیم انجام دهیم؛ اما بدون مردم نمی توان کاری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی خاطرنشان ساخت: استدلال سوم، پروژه ها و تحقیقات علمی آنان بوده است و به این نتیجه رسیده اند که ایران باید از درون متلاشی شود و مردم پای کار بیایند و انقلاب را بشکنند.

وی تصریح کرد: بی اعتمادی به مسئولین، تقدس زدایی از دین و شخصیت های دینی و ... از جمله استراتژی های دشمن در این سال ها بوده است که به سال ۹۶ رسیدند؛ اما موفق نبودند؛ ولی در ادامه به وسیله افراد نفوذی به این تحلیل رسیدند که هم دولتمردان، هم جناح مخالف، هم حوزویان و هم حوزویان را به نقطه انفجار برسانیم و این برنامه را برای قبل از انتخابات مجلس امسال داشتند؛ اما متأسفانه مسئولان در بدترین زمان و به بدترین شکل، مسئله بنزین را اجرا کردند که دشمن هم این موقعیت را از دست نداد و دست به کار شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: دشمن در این مسئله بر موج مردم به خشم آمده در حال انفجار استفاده کرد و آنان را به میدان آورد تا بتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی اظهار داشت: سه گروه در این فتنه مشاهده شدند؛ گروه اول، لیدرهایی بودند که به عنوان کارگردان صحنه حضور پیدا کردند؛ گروه دوم حلقه میانی بودند که عمده آنان را اراذل و اوباش، افراد معتاد، افراد مست، جوانان هیجانی و ... تشکیل می دادند و گروه سوم، مردم عادی ناراضی بودند که واقعا این مسئله برای آنان قابل حل نبود؛ ولی در شعارها علیه رهبری و نظام همراهی نمی کردند و پس از سخنان رهبر انقلاب، صحنه را خالی کردند.

وی ابراز داشت: بیشترین تخریب در این فتنه، به وسیله گروه دوم بوده است که به لحاظ فکری، اقتصادی، فرهنگی و ... در سطح پایین ترین افراد جامعه بوده اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: اولین فائده سخنان رهبری در روز یکشنبه این بود که تکلیف بر همگان مشخص شد و گروه های آشوب گر در روزهای بعد خود را نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به تفاوت های فتنه ۹۶ و آبان ۹۸، تصریح کرد: هجم چشمگیر استفاده از سلاح گرم و برخی از سلاح های سرد همچون قمه و ... در فتنه ۹۸ بسیار بالاتر از فتنه ۹۶ بوده است؛ همچنین گستردگی تخریب اموال عمومی و دولتی در این فتنه بسیار بالاتر بوده و حداقل سه و نیم برابر نسبت به فتنه ۹۶ بیشتر بوده است؛ همچنین حضور گسترده زنان میانسال و پراکندگی و حاشیه رفتن با جمعیت کم از دیگر تفاوت های این فتنه بوده است.

وی با اشاره به برخی فضاسازی ها بر علیه مقابله با اغتشاش گران، بیان داشت: ما با شهدا، امام و رهبر این انقلاب پیمان بسته ایم که سر می دهیم؛ اما مرگ انقلاب را شاهد نخواهیم بود و تا مرگ استکبار پیش خواهیم رفت؛ ما باید مراقب باشیم فضا و واقعیت را عوض نکنند؛ امروز برخی رسانه های داخلی و خارجی در حال فضاسازی هستند تا بگویند نظام برخورد بدی داشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: استراتژی دشمنان این است که مردم انقلاب را بشکنند و این برنامه را در این فتنه داشتند؛ اما این فتنه از بین رفت؛ اما دشمن دست از استراتژی برنداشته و فتنه های بعدی در راه است؛ حوزه علمیه مقدسه قم باید مردم را بیدار کند که گرفتار فتنه نشوند.

سردار نوحی، معاون سازمان اطلاعات سپاه، دیگر سخنران این جلسه بود که به تشریح ابعاد گوناگون فتنه های دشمن برای جمهوری اسلامی ایران و فتنه آبان ۹۸ پرداخت.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین نبوی، رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه نیز در ابتدای این جلسه اظهار داشت: در این تحول اخیر، با پدیده جدیدی مواجه شدیم و آن این بود که مقام معظم رهبری لایه های فتنه را به خوبی تشخیص دادند و با فاصله بسیار کمی از فتنه، اعلان موضع کردند.

وی ابراز داشت: برخی از دوستان حزب اللهی در این قضیه دچار دغدغه شدند که مصلحت نبود مقام معظم رهبری وارد صحنه شده و برخی از سوء تدبیرهای مسئولین را به گردن بگیرند؛ اما باید گفت اگر داستان موسی و خضر را مطالعه کنیم، به این مسئله خواهیم رسید که اگر خضری یافتید، سوال نکنید؛ وقتی رهبری مطلبی را می فرمایند، همه باید اطاعت کنند؛ البته همه اطاعت کردند؛ اما یک دغدغه ذهنی در همگان وجود داشت.

رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه خاطرنشان ساخت: اگر نمی توانیم لایه های پنهان یک قضیه را تشخیص دهیم، نباید وارد شده و اظهار نظر داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی تصریح کرد: رهبر انقلاب در فتنه ۸۸ یک سخنرانی داشتند و سید حسن نصرالله بیان کرده بود که بسیاری از کشورهای عربی تماس گرفته و گفته بودند که تازه جایگاه و تأثیر ولایت فقیه را متوجه شده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha