پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: عنوان کمک هزینه معیشت در شأن مردم ایران نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه به مساله خانواده اشاره و با تاکید بر ایحاد وحدت، امنیت و آرامش در خانواده گفت: زن و شوهر باید در خانواده به دنبال رضایت همدیگر باشند و نباید به گونه‌ای رفتار کنند که موجب اذیت هم‌دیگر باشند و مشکلات خارج از خانواده را نباید درون خانواده کشیده و اهل منزل را با آن درگیر کرد.

حضور مردم در صحنه توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد

وی در ادامه با تشکر از حضور مردم در حمایت از اقتدار کشور و محکومیت اقدام آشوبگران تصریح کرد: حضور مردم در محکومیت اقدامات آشوبگرانه اشرار و ایادی استکبار باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمنان و حفظ امنیت ایران اسلامی شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آشوبگران اجازه ندادند مردم انتقادات خود را به گوش مسئولین رسانند، افزود: نمایندگان مجلس وظیفه دارند تا حرف‌های نگفته مردم را به گوش مسئولین نظام رسانده و از دولت حل آن‌ه را مطالبه کنند.
عنوان کمک هزینه معیشت در شأن مردم نیست

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آمد حاصل از گرانی بنزین که به عنوان  کمک هزینه معیشتی به مردم داده می‌شود، عنوان مناسبی برای این طرح عجولانه نیست بیان داشت: عنوان کمک هزینه معیشت در شأن ملت نبوده و مردم ایران گدا نسیتند که عده‌ای بخواهند حق مردم را با عنوان صدقه به آن‌ها بدهند. باید این طرح با کار کارشناسی شده ادامه یافته و عنوان آن تغییر یابد و دولت و مجلس باید نسبت به این طرح عجولانه تصمیمات جدید و کارشناسی شده گرفته و اجرایی کنند.

خطیب نماز جمعه ارومیه اضافه کرد: عده‌ای در زمان دولت گذشته به پرداخت یارانه‌های نقدی ایراد می‌گرفتند که این طرح به ضرر کشور است و امروز چه شده است که درآمد گرانی بنزین به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌شود!؟ باید این مسئله با کار کارشناسی ادامه یابد.
برخی مسئولین با رهبری همراهی نمی‌کنند

وی با بیان اینکه مجاهدت در دفاع نرم و دفاع سخت دو خصیصه بسیجیان است، ادامه داد: رهبر انقلاب همیشه پیش دیگران مشکلات را پبش‌بینی کرده و راه‌کار آن را بیان می‌کنند اما برخی از مسوولین با رهبری همراه نیستند و مسئولین باید در خدمت به مردم جهادی عمل کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ۱۰ آذر سالروز شهادت شهید مدرس گفت: شهید مدرس شخصی بود که با تمام جرأت و شجاعت خود رضا شاه را استیضاح کرد و امروز بهترین الگو برای نمایندگان مجلس است.

نماینده مجلس نشان دهنده شعور مردم حوزه انتخابیه خود است

وی تاکید کرد: انتخاب نماینده مجلس نشان دهنده میزان شعور و سواد انتخاب کننده است و باید شخصی را انتخاب کرد که وقتی از تریبون مجلس سخن می‌گوید باعث فخر و مباهات شود نه اینکه زمانی که لب به سخن گفتن باز می‌کند موجب شرمساری گردد و  نمایندگان مجلس باید در صحنه مطالبات مردمی، زبان برنده مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شورای نگهبان و دولت ساز و کار تبلیغ عادلانه درجامعه را باید فراهم سازند گفت: برگزار کنندگان انتخابات زمینه را برای تبلیغ صحیح فراهم سازند و به گونه‌ای نباشد که هر کس پول زیاد داشته باشد در انتخابات موفق شود و نباید پول‌های کثیف در انتخابات تعیین کننده رای مردم باشد.
ائمه جمعه هیچ شخصی را در انتخابات تائید یا رد نمی‌کنند

وی در پایان با تصریح بر اینکه نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه اجازه تایید و رد کاندیداهای مجلس را ندارند بیان داشت: ائمه جمعه به دنبال تائید یا رد هیچ نامزد مجلس نیستند و بنده نیز از کسی نه حمایت می‌کنم و نه حمایت خواهم کرد و هر کسی چنین ادعای بکند صحیح نیست.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha