شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عابدینی

امام جمعه قزوین، ولایت را شرط قبولی نماز دانست و گفت: براساس روایتی از امام محمد باقر (ع)، دین پنج اصل دارد که نماز، روزه، زکات، حج و ولایت است و ولایت نقش کلیدی دارد و سایر عرصه ها را مدیریت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در پنجمین اجلاس استانی «نماز و مدرسه» که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، گفت: همه بخش های ساختمان دین بر روی ستون استوار می شود و اگر نماز اقامه شود همه زیبایی های معنوی و مادی جامعه اسلامی بر پا می شود.

امام جمعه قزوین، ولایت را شرط قبولی نماز دانست و  عنوان کرد: امام محمد باقر (ع) می فرماید دین پنج اصل دارد که نماز، روزه، زکات، حج و ولایت است و ولایت نقش کلیدی دارد و سایر عرصه ها را مدیریت می کند وآنقدر مهم است که اگر کسی همه شب ها نماز بگذارد هرساله حج به جای آورد و همه مالش را زکات بدهد، اما نداند امام زمانش چه کسی است، ذره ای ثواب نبرده است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد:آنهایی که با تقوا زندگی می کنند هر شیطانی بخواهد در آنها نفوذ کند، متوجه می شوند و دیگران نمی توانند او را مورد نفوذ خود قرار دهند و در میان عبادت ها شاخص ترینش نماز است که انسان را نیرومند می کند.

وی اظهار کرد: نماز باعث عمران و آبادانی می شود و اگر می خواهیم مسئولان و مردمی بانشاط داشته باشیم با نماز محقق می شود و اگر در دنیا نماز جدی گرفته نشود همه چیز به انحراف کشیده می شود.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: وقتی نمازهای مساجد آباد شد، نمازهای جمعه آباد می شود و حضورمان در این فریضه مهم دینی جدی می شود و وقتی شهر و کشور خود را آباد کردید برای آبادانی جهان بشتابید.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد:وقتی انسان با ذکر آباد می شود آدم با آرامش آسوده و امیدواری است و این آرامش به خانواده  و جهان کمک می کند و در نهایت آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

وی ادامه داد: فرزندان خود را درهمان سنین دانش آموزی با حلاوت نماز ،ذکر جمعه ،جماعت و انس با قرآن آشنا نموده تا صاحب جامعه ای متعالی شویم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: اگر نماز اقامه شود همه زیبایی های معنوی و مادی جامعه اسلامی برپا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha