جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز با بیان این که آرمانخواهی، فریضه ی دانشـــجوی انقلابی و تشـــکل های دانشجویی است، گفت: دانشجوی انقلابی باید وظایفش را بداند تا نقش خود را در قبال انقلاب و جامعه به خوبی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، صبح امروز در جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه طالبیه تبریز با تسلیت سالروز رحلت حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: هجرت تمدن‌سـاز حضرت معصومه (س) به شـــهر قم به قدری مهم است که امام صادق(ع) بشارت وجود بابرکت حضرت را قبل از میلاد امام کاظم(ع) داده و تصریح می فرمایند به یمن هجرت ایشـــان، قم حرم ما اهلبیت(ع) و به مثابه کوفه ای دیگر، مرکز تولید فرهنگ اســـلام ناب و بسط و نشر جهانی آن و زمینه سازی ظهور امام عصر (عج) خواهد شد.

امام جمعه تبریز  در ادامه با بیان اینکه آرمانخواهی، فریضه ی دانشـــجوی انقلابی و تشـــکل های دانشجویی است، عنوان کرد: دانشجوی انقلابی باید وظایفش را بداند تا نقش خود را در قبال انقلاب و جامعه را به خوبی ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ابراز کرد:  بصیرت در لغت به معنی عقیده قلبی، شناخت، یقین، زیرکی و عبرت است و در اصطلاح عبارت است از قوه ای در قلب شخص که به نور قدسی منور بوده و به وسیله آن حقایق ادراک می شود.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: از تدبر در آیات قرآن و سخنان بزرگان دین به این نتیجه می رسیم که بصیرت تنها این نیست که ببینیم و بشنویم، بلکه باید از عبرت ها پند گرفت.

وی اظهار کرد: عقل تنها راه نجات و هدایت گر بشر به راستی ها و خیرخواهی است. انسان اگر چشم ظاهر نداشته باشد، اما با شناخت و بصیرت به هدف آفرینش و محیط پیرامونش بنگرد و بیندیشد، در زندگی موفق خواهد بود و دیگران را نیز می تواند هدایت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha