شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نکونام

حوزه/ امام جمعه شهرکرد گفت: حرف مردم را جدی بگیریم و در میان آنان حضور داشته باشیم، متواضع بوده و گرفتار تشریفات نشویم، با مشکلات مردم همدرد باشیم و نگذاریم اعتقاد آنها به روحانیون از بین برود.

حجت الاسلام و المسلمین  محمد علی نکونام در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، درباره نقش روحانیت  در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: مسأله ارتباط و مردمی بودن حوزه ها امری دیرینه بوده وجزء ضرورت ها است.

امام جمعه شهرکرد افزود: در شرایط فعلی، انقلاب اسلامی نگاه ویژه ای در مردم ایجاد کرده که باعث شده توقع از روحانیت بالا برود که البته به معنای قطع ارتباط نیست.

حجت الاسلام نکونام  ادامه داد: مردم همواره روحانیون را از خود می دانند و این اعتقاد در میان مردم وجود دارد که زندگی آنان با روحانیت آمیخته است، لذا باید در این زمینه وظیفه خود را عمل کنیم، حرف مردم را جدی بگیریم  و در میان آنان حضور داشته باشیم، متواضع بوده و گرفتار تشریفات نشویم، با مشکلات مردم همدرد باشیم و نگذاریم اعتقاد آنها به روحانیون از بین برود.

 وی تأکید کرد: آنچه امروز پیوند مردم و روحانیت را برقرار می‌کند، همین خدمات اجتماعی است؛ یعنی وقتی مردم ببینند روحانی مشکلاتشان را حل می‌کند، طبیعتا گرایش به روحانیت در آنها بیشتر می‌شود.

نماینده ولی فقیه دراستان چهارمحال و بختیاری  در پایان گفت: نباید گذاشت حقیقت اسلام در جامعه کم رنگ بشود، بنابراین باید در عمل پاسخ گوی شبهات باشیم؛ اگرچه فساد موضوع مهمی است که نباید فراموش شود، اما با روشنگری بیشتر می توان اسلامی بودن نظام را نشان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha