جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام صحفی

حوزه/ نماینده دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به طلاب جوان، گفت: قدر خودتان را در جوانی بدانید و تا وقتی که جوان هستید برای تبلیغ دین به مناطق محروم بروید؛ زیرا در جوانی می‌توانید دین را آن‌گونه که شایسته آن است در مناطق محروم تبلیغ کنید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام صحفی، نماینده دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، امروز در جمع طلاب جهادی استان، با تقدیر و تشکر از طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: وظیفه ما طلبه‌ها این است که مردم را با خدا و اهل‌بیت (ع) آشنا کنیم.

وی افزود: خداوند در آیه ۵۴ سوره مائده می‌فرماید: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یرْتَدَّ مِنْکمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یحِبُّهُمْ وَیحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکافِرِینَ یجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَٰلِک فَضْلُ اللَّهِ یؤْتِیهِ مَنْ یشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ»  ای کسانی که ایمان آورده‌اید هر کس از شما از آیین خود بازگردد، به خدا زیانی نمی‌رساند؛ خداوند جمعیتی را می‌آورد که آن‌ها را دوست دارد و آنان نیز او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند، آن‌ها در راه خدا جهاد می‌کنند و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند. این، فضل خداست که به هر کس بخواهد و شایسته ببیند می‌دهد و فضل خدا وسیع و خداوند داناست.

حجت‌الاسلام صحفی افزود: آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند که سلام گرم بنده را به طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی برسانید و بگویید شما طلبه‌ها کاری می‌کنید که امام زمان (عج) می‌پسندد؛ ازاین‌رو حرف‌های برخی مردم نباید موجب کوتاهی شما از دین شود.

وی اظهار کرد: بعضی از مردم فکر می‌کنند که زمان اجرا دین و فرهنگ معصومین سپری شده است؛ درحالی‌که علوم و فرهنگ اهل‌بیت (ع) تاریخ انقضا ندارد و مثل سایر ادیان نیست که بخواهد زمان اجرایش سپری شود، متأسفانه این باور غلطی است که بین مردم رواج پیدا کرده و ما طلبه‌ها باید این کوتاهی را جبران کنیم.

حجت‌الاسلام صحفی خطاب به طلاب، افزود: قدر خودتان را در جوانی بدانید تا وقتی که جوان هستید به مناطق محروم برای تبلیغ دین بروید؛ زیرا در جوانی می‌توانید دین را آن‌گونه که شایسته آن است در مناطق محروم با سختی‌هایی که دارد تبلیغ کنید؛ ازاین‌رو باید تا جوان هستید زمان را مغتنم بشمارید که جوانی تکرار ندارد.

وی گفت: اساتید ما از بعضی مراجع پرسیده بودند اگر دوباره جوان شوید کدام راه را انتخاب می‌کنید گفته بودند راه و سلوک طلبگی را انتخاب می‌کنیم، به دلیل اینکه مسیر امام زمان (عج) است و قطعاً رضایت امام زمان (عج) در این مسیر قرار دارد.

حجت‌الاسلام صحفی در ادامه افزود: امام زمان (عج) می‌فرمایند: «فَلیعمَل کلُّ امرِءٍ مِنکم ما یقَرِّبُ بِهِ مِن مُحَبَّتِنا وَلیتَجَنَّب مِن کراهِیتِنا وَ سَخَطِنا فَانَّ امرءًا یبغَتُهُ» و تأکید می‌کنند پس باید هریک از شما شیعیان کارهایی را که موجب جلب محبت ما می‌شود انجام دهد و از کارهای ناپسندی که خشم و غضب ما را در پی دارد، اجتناب کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha