پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اولین زنی که در آمریکای شمالی مسجد ساخت

حوزه/ یک مهاجر پاکستانی تبار در وگاس، ۳ میلیون دلار از پول خود را به  پروژه ساخت مسجد اهدا کرد و به اولین زنی تبدیل شد که بودجه خود را برای مسجدسازی در آمریکای شمالی هزینه کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، حسیب الله با اهدای ۳ میلیون دلار کمک مالی موفق شد پروژه مسجدسازی را آغاز کند و به نخستین زنی در آمریکای شمالی تبدیل شود که موفق به ساخت یک مسجد در وگاس شده است.

شرف حسیب الله ۷۴ ساله، که یک مهاجر پاکستانی تبار می باشد گفت: این ماموریت من بود که به انجام رسید. اکنون امیدوارم که خدا مرگ خوبی برایم در نظر داشته باشد.

وی می گوید تامین بودجه کامل برای ساخت مسجد رویایی بوده که همیشه داشته و حالا که توانسته این مسجد را در وگاس به پایان برساند، رویایش به حقیقت تبدیل شده است.

مسجد ابراهیم در ژانویه ۲۰۱۶ افتتاح شد و یکی از معدود مساجد این شهر است که تقریبا در خدمت ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار مسلمان می باشد.

شمس الدین وحید امام جماعت مسجد گفت: طی سه سال گذشته ، این مسجد به  بخشی از جامعه وگاس تبدیل شده است.

وحید پیش از اینکه یک سال پیش توسط حسیب الله به عنوان امام جماعت این مسجد استخدام  شود، در مسجد تولیدو در ایالت اوهایوی آمریکا بوده است.

وی گفت: مسجد ابراهیم به نیازمندان پناه می دهد.

وی افزود:  زندگی مدرن ما می تواند استرس زا و ناامیدکننده باشد. این مکان ، جایی  است که مردم تنها برای پرستش خدا در آنجا جمع می شوند ، نمی تواند چیزی باشد جز نور در دنیایی که به طور فزاینده ای دشوار است.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha