پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شریف لکزایی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از نهادها و مسئولان خواست که از پژوهش های علمی به منظور حل و یا کاهش معضلات جامعه به درستی استفاده کنند.

دکتر شریف لکزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش ابراز داشت: تولید کار علمی و انجام پژوهش بر اساس نیازهای علمی، نظری و عملیاتی در حوزه اجتماع یکی از مهم ترین بایسته ها و ضرورت ها به شمار می رود که طبعاً در این باره می بایست از پژوهش و پژوهشگران حمایت لازم به عمل آید.

وی افزود: جدای از این موضوع آن چه اهمیت بیشتری هم دارد این است که خروجی این پژوهش ها و تحقیقات و کارهای علمی بتواند گره گشای مشکلات و معضلات جامعه در عرصه ها و ابعاد مختلف باشد.

این محقق و پژوهشگر علوم انسانی همچنین بیان داشت: واقعیت آن است که گاهی کارهای علمی و پژوهش های خوبی هم انجام می شود اما در بخش اجرا، آن طور که باید و شاید استفاده درستی از آن ها صورت نمی گیرد و گویا اصلاً معلوم هم نیست که کار برای کجا انجام شده و کدام نهاد موظف است که از این کار علمی و پژوهشی در عرصه اجرا استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: این دو بخش خیلی مهم است که ما بتوانیم حوزه نظر و عمل را با یکدیگر مرتبط سازیم و در عرصه پژوهش، کارهایی که به سرانجام می رسد بتواند سهمی از حل مسایل اجتماعی را برعهده بگیرد که البته این امر مستلزم آن است که نهادها و مسئولان از این پژوهش ها در عرصه اجرا به خوبی در مسیر حل و یا کاهش مشکلات و معضلات جامعه استفاده کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha