سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کمالی

حوزه/ مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) با اشاره به ضرورت وفاق میان بسیج و حوزه های علمیه در راستای پاسخگویی به نیازهای جوامع گفت: با توجه به جنگ رسانه ای امروز، جوانان در معرض هجمه های سنگین قرار دارند و در این میان حوزه های علمیه در این زمینه جایگاه و منزلت رفیع و ویژه ای برای پاسخگویی دارند.

سیدجواد کمالی، مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، در حاشیه بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان گفت: حوزه علمیه خراسان از مراکز کهن دینی در جهان اسلام است که چند سالی می باشد پژوهشگران و طلاب خوبی را در عرصه مسائل پژوهشی پرورانده است. 

وی با بیان این که در ایران اسلامی و بسیاری از کشورها، مسائل مبتلا به روز وجود دارد که عموم مردم تقاضا دارند تا پاسخ سؤالات و شبهات خود را از علما دریافت کنند، تصریح کرد: در بحث های مختلف هنری، مشکلات موسیقی، تصویر گری و انیمیشن با ورودی که علمای پیدا کردند، امید وافری برای آینده وجود دارد.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) با بیان این که در این عرصه روحانیون باید پاسخگویی به سؤالات و شبهات در ذهن جوانان داشته باشند، عنوان کرد: با توجه به جنگ رسانه ای امروز، جوانان در معرض هجمه های سنگین قرار دارند و در این میان حوزه های علمیه در این زمینه جایگاه و منزلت رفیع و ویژه ای برای پاسخگویی دارند.

کمالی با بیان این که دانشگاه باید مشکلات جامعه را بشناسند و پایان نامه ها را نیز در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه بدین سمت و سو سوق دهند، اظهار کرد: مشکلات امروز روح و روان افراد را درگیر می کند و در زمینه این مسائل، شایسته است تا بسیاری از مسائل فقهی و روانی موجود وارده بر این مسائل در حوزه مورد طرح و بحث قرار گیرند.

وی با بیان این که در راستای پاسخگویی به تقاضای امروز جامعه، حوزه های علمیه جایگاه رفیعی دارند، بیان کرد: حوزه علمیه خراسان به همین منظور در مدت اخیر هیات های اندیشه ورز را تاسیس کرده است که توانسته تا سؤالات و شبهات جامعه را تجمیع نموده و پس از آن به طور دقیق رصد و جمع بندی کنند و بدان با نگاه روز پاسخگو باشند. 

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) با بیان این که پژوهش های هیئات اندیشه ورز در حوزه علمیه خراسان ان شاء الله پاسخگوی مهمی به نیازهای جامعه خواهند بود، ابراز کرد: ما نیز آمادگی همکاری خود را در این زمینه از جایگاه بسیج ادارات و کارمندان اعلام می کنیم تا بتوانیم قدم و گام بزرگی را در این راستا رقم بزنیم و اعلام آمادگی کردم یک وفاق بین بسیج و حوزه های علمیه اتفاق بیافتد و تعاملات این دو بیش از گذشته در راستای پاسخگویی به نیاز مردم باشد. 

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha