پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاد حائری زاده

حوزه/ حجت الاسلام حائری‌زاده گفت: ثانیه‌های زندگی ما باید با رضایت امام زمان (عج) سپری شود، در غیر این صورت امام عصر خود را نشناخته‌ایم و هر کس به امام زمان (عج) خیانت کند هم دنیا و هم آخرت او نابود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام محمدحسین حائری‌زاده، در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) نقده که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: هر کسی که مسئولیتی را بر عهده گرفته حق ندارد در آن به اندازه سرسوزنی کوتاهی کند و باید تمام توان خود را برای انجام وظیفه و تکلیف به کار گیرد.

وی، تلاش و اجتهاد را نخستین نشانه طلبگی دانست و بیان داشت: هدف از طلبگی و آمدن به حوزه رسیدن به اجتهاد است و البته بدین معنا نیست که همه باید رساله بنویسند، بلکه در هر علمی طلبه وارد می‌شود باید نظریه‌پرداز باشد.

استاد حوزه ادامه داد: ثانیه‌های زندگی ما باید با رضایت امام زمان (عج) سپری شود، در غیر این صورت امام عصر خود را نشناخته‌ایم و هر کس به امام زمان (عج) خیانت کند هم دنیا و هم آخرت او نابود خواهد شد.

وی تفقه در دین، برنامه‌ریزی برای زندگی و صبر بر بلایا را از نشانه‌های مؤمن دانست و افزود: علمای دین مردم را دین‌شناس تربیت می‌کنند.

استاد اخلاق حوزه در پایان گفت: خوابیدن بین الطلوعین انسان را از رسیدن به برکت باز می‌دارد؛ برخی علما این خواب را برای خود حرام کرده بودند و در آن ساعت کلاس درس و مباحثه دایر می‌کردند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha