چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پیام حجت الاسلام و المسلمین بهرامی

حوزه/ ‌مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان در پیامی ضمن گرامی داشت هفته پژوهش، حوزویان را پاسداران اندیشه، معارف و فرهنگ اسلامی خواند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان، به مناسبت هفته پژوهش پیامی تبریکی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

«ن وَالقـَلِم وَ ما یســطُروُن»

هفته پژوهـش بهانه ای است برای یاد آوری مجاهـدت های علمی- تحقیقی هزاران عالم دینی در طول تاریخ پرفراز و نشیب اسـلامی که با سخت کوشی های عالمانه خود، زوایای مختـلف اندیشه و احکام نورانی اسلام را مورد بررسی قرار داده و نه فقط مانع کهنگی وفراموشی معـارف اسلامی شدند، بلکه اسـلام عزیز را از آفت وآسیب کژ اندیشان حفظ کرده اند و حقیقتا  اگر نبود این مجاهـدت های خالصانه، امروز خبری از «برترین هـدیه الهی به بشر» باقی نبود واز این رو علمـای ربانی با تحقیقات وپژوهش های خود و انتقال کلام اهل بیت علیهم السلام به نسل های بعدی، در ثواب تمامی اعمال و عبـادات و مجاهدت های تمامی مومنین سـهـیم و شریک اند.

و به توفیق خداوند متعال ما نیز وارثان ائمه علیهم السلام وعالمانی هستیم که در سخت ترین شرایط، علوم اسلامی را برای ما به ارث گذاشته اند ولذا باید به وظیفه خود به طور جدی عمل نمایید. واین امر مرهون مطالعه و پژوهش حوزویان خصوصا خواهران حوزوی می باشد که مدیر کانون خانواده هستند تا دربیراهه های زندگی راه را برای طالبان مسیر هدایت روشن نمایند.

هفته پژوهش، زمینه و فرصتی برای توجه و تمرکز فرهیختگان حوزوی بر ابعاد مختلف امر پژوهش است تا بتوانند، ضمن ارائه دستاوردهای علمی-پژوهشی خود به جامعه انسانی، از ظرفیت‌ها، چالش‌ها و وضعیت موجود علمی کشور نیز آگاه شوند و در پرتو آن، با برنامه‌ریزی و اقدامات شایسته، نقاط ضعف و خلأهای موجود را پر کرده، به وضع مطلوب برسانند.

هفته پژوهش فرصت مناسبی است برای تبیین موفقیت های بانوان حوزوی که در طول سالهای گذشته کسب نموده اند، برترین های پژوهشی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، نشست ها پایان نامه های وتحقیقات ومقالات وهمه فعالیت های پژوهشی دیگری که در جهت اعتلای دستاوردهای حوزوی انجام گرفته است.

لیکن این دستاوردها حد یقف ما نیست ما باید آنگونه که رضایت حق و حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا له الفداء) است بتوانیم فعالیت های خود را گسترش دهیم.

مدیریت استان اصفهان برآن است تا با بکارگیری مساعدت های همه شما بزرگواران فـرصتی را فراهم آورد تا دانش آموختگان وطـلاب گرامی حوزه های علمیه خواهران بتواننـد در چرخه عظیـم تحقیقات و تولید علوم دینی نقش وسهم بسزایی ایفا نموده و در زمره ی پاسداران اندیشه ومعارف وفرهنگ اسلامی درآینـد.

اکنون انتظار می رود بانوان فرهیخته حوزوی با نگاهی فراتر به رشد علمی و توجه به افق های تعیین شده در دومین گام انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری(دام ظله الشریف)، در دستیابی به اهداف ذیل، خط مشی پیشرفت علمی حوزه های علمیه خواهران را بهبود بخشند:

نگرش انقلابی به علم ودانش با رویکردی مبتنی بر حل مشکلات بانوان

حضور فعال وبا نشاط در مجامع علمی ومراکز تحقیقاتی حوزوی و دانشگاهی

 برنامه ریزی واجرای فعالیت های پژوهشی وجهت دهی وهدف دار نمودن امور پژوهشی در مسیراهداف کاربردی جامعه

 انجام تحقیقات مبتنی بر نیازهای فعلی وآتی جامعه

 استفاده از تجربه اساتید و دیگر مراکز پژوهشی  جهت تقویت پژوهشی در سطح حوزه های علمیه خواهران

امید است در سال جاری برای رونق بخشیـدن به تکاپوهای پژوهشی طـلاب مبتنی بر علایق و توانائی های آنان شاهد شکل گیری موج گسترده ای از خلق آثار علمی- پژوهشی و حضور حداکثری و با کیفیت بانوان طلبه در جشنواره های مختلف باشیم.

در آخر ضمن گرامی داشت هفته پژوهش از تلاش های مدیران، معاونین پژوهش، اساتید و طلاب محقق و پژوهشگر تقدیر می نمایم، سلامت، سعادت و مزید توفیقات یکایک شما را از خداوند منان خواستارم.  

                                                                                                                  والسلام علیکم ورحمةالله و برکاته

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha