شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی یعقوب نژاد

معاون پژوهشیِ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: بی شک یکی از الزامات مهم رشد علمی و فرهنگی جامعه، حمایت جدی از بخش پژوهش است.

حجت الاسلام‌والمسلمین محمدهادی یعقوب‌نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: پژوهش امروزه تأثیر بسزایی در ارتقای شاخص‌های علمی و فرهنگی جامعه دارد و از این رو حمایت از این بخش، لازمه شتاب بخشیدن به رشد و توسعه علمی و فرهنگی به شمار می رود.

وی افزود: با وجود اهمیت این قضیه متاسفانه در چند سال اخیر به جهت تشدید تحریم های ناجوانمردانه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی و از آن سو کاهش درآمدهای نفتی کشور، بودجه های مربوط به بخش پژوهش و به طور کلی نهادهای علمی و فرهنگی، کاهش قابل توجهی داشته که به ویژه در ارتباط با مراکز دینی و پژوهش های مرتبط با این عرصه، این کاهش بیشتر و محسوس تر بوده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین بیان داشت: این انتظار از مسئولان و مدیران می رود که با وجود کاهش بودجه ها و مشکلات مالی که دارند، اما از حمایت از بخش پژوهش غافل نشوند، البته مسلم است که در چنین اوضاع و احوالی بر اساس نیازها و شرایط کشور باید از پژوهش های اولویت دار حمایت صورت بگیرد و در این رابطه شاهد اهم مهم کردن مسایل باشیم.

وی اضافه کرد: قطعاً توجه به عرصه پژوهش به ویژه پژوهش‌های کاربردی که نیازی از جامعه اسلامی را مرتفع سازد، لازمه تحرک، پویایی و پیشرفت کشور و نظام اسلامی ماست که به هیچ وجه نباید از آن غفلت نمود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha