پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هم اندیشی وحدت حوزه ودانشگاه

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: حوزه های علمیه به دریایی از معارف الهی وصل هستند و جنبش های دانشجویی نیز در عرصه سیاست فعالیت خوبی دارند، از این رو تقویت وحدت حوزه و دانشگاه را می توان در زمینه بصیرت افزایی اقدامات قابل توجهی در جامعه انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حسین حیدری صبح امروز در نشست هم اندیشی  وحدت حوزه و دانشگاه که در دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، گفت: امام خمینی (ره) گسترش پژوهش های علمی و معارف بلند و عمیق اسلام را به عنوان اهداف اصلی دنبال می کردند و این آرمان بلند دانشگاه و حوزه را برای تلاش مشترک به سوی هم کشاند.

وی خاطرنشان کرد: نقش حوزه های علمیه در حرکت اسلامی و تربیت جامعه بسیار حساس و سرنوشت ساز است و عالمان دینی همواره سرپرستی و هدایت جامعه را بر عهده داشته اند و در حوادث و به ویژه مبارزات مردم علیه دولت های ظلم زمان خویش، پیشاپیش مردم به قیام برخاسته اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: دانشگاه همواره جایگاه آموزش و کاوش در حوزه اندیشه های علمی بوده است و رسالت بلندآنان سوق دادن جامعه به سوی مقاصد بلند فرهنگی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: مفهوم اصلی وحدت حوزه و دانشگاه، جامعیت دین اسلام است که در تامین نیازهای بشری به هر دو بعد مادی و معنوی آن تاکید داشته است.

حجت الاسلام حیدری بیان کرد: حوزه های علمیه به دریایی از معارف الهی وصل هستند و جنبش های دانشجویی نیز در عرصه سیاست فعالیت خوبی دارند، از این رو تقویت وحدت حوزه و دانشگاه را می توان در زمینه بصیرت افزایی اقدامات قابل توجهی در جامعه انجام داد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از خجسته ترین و با برکت ترین پیامدها  در انقلاب اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha