جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 876781
۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
گردشگری دینی

حوزه/ انجمن هتل داران نجف اشرف که تجمعی غیر رسمی شامل صاحبان ومدیران هتل های گردشگری استان نجف است از کاهش گردشگری دینی در عراق خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه انجمن هتل داران نجف اشرف که تجمعی غیر رسمی شامل صاحبان ومدیران هتل های گردشگری استان نجف است از کاهش گردشگری دینی در عراق خبر داد و گفت: تظاهرات کنندگان نیز در اماکنی دور از حرم ها و مراکز تجاری هستند و نباید آنها را در این زمینه مسئول دانست.

محمد عباس عضو این انجمن گفت: نسبت گردشگری به ویژه گردشگران ایرانی در هفته های گذشته به نصف رسیده است، زیرا تدابیر پیش گیرانه تهران از زمان حمله به کنسولگری ایران در نجف و کربلا باعث کاهش تعداد زائران ایرانی شده است.

نجفی ادامه داد: در درجه اول دولت عراق مسئول کاهش گردشگری دینی است، زیرا اقدامات آنها علیه تظاهرات کنندگان مانند ممنوعیت رفت و آمد و بستن شهرها و راه ها و استفاده از گلوله جنگی اقداماتی است که باعث می شود هرکسی برای سفر به عراق به فکر فرو برود و در تصمیم خود تجدید نظر کند.

وی افزود: البته تظاهرات کنندگان در حرم ها و مراکز تجاری به دور هستند و نباید آنها را در این زمینه مسئول دانست چه در بغداد و چه در نجف اشرف و کربلا و البته در سامرا تظاهرات وجود ندارد اما با این حال گردشگری دینی در این شهر نیز کاهش داشته است.

نجم العتابی عضو کمیته مشورتی شورای استان نجف نیز گفت: تظاهرات مردم و واکنش های دولت نه فقط باعث کاهش گردشگران خارجی شده بلکه در گردشگران داخلی نیز تاثیر گذاشته است زیرا دولت میزان خشونت خود را افزایش داده و برای بازگشت اوضاع به حالت عادی باید دست از این اقدامات بردارد تا بار دیگر گردشگران بتوانند به اطمینان کافی برای سفر به عراق برسند.

بنا بر آمارهای محلی تعداد گردشگران دینی عراق در سال 4 تا 6 میلیون نفر از کشورهای مختلف است که اکثر آنها به نجف و کربلا سفر می کنند و عراق از این بخش فقط در سال 2017 5 میلیارد دلار درآمد داشته است.

سعد الماجد مدیر یکی از شرکت های گردشگری در نجف نیز گفت: سود شرکت های گردشگری به شدت کاهش یافته است و بسیاری از اتوبوس های ما هفته ها است که به خاطر کاهش گردشگران از جای خود تکان نخورده اند و حال شرکت های دیگر و هتل ها و رستوران ها هم بهتر از ما نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha