جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یک بانوی مسلمان در فهرست اسامی جایزه نیوزلندی سال نو 2020

 حوزه/ یک بانوی مسلمان نیوزیلندی که فعال حقوق زنان مسلمان می باشد، در فهرست نیمه نهایی ۱۰ نفری قرار گرفته که یکی از آن ها به عنوان «نیوزیلندی سال نو ۲۰۲۰» اعلام خواهد شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، انجم رحمان یک فعال اجتماعی و بانوی مسلمان نیوزیلندی، به خاطر فعالیت هایش در راستای بهزیستی، کمک رسانی مردمی، الهام بخشی و کمک به حقوق بشر در همیلتون، به عنوان یکی از اسامی فهرست نیمه نهایی جشنواره کیوی بانک (نیوزیلندی برجسته سال نو میلادی) انتخاب شد.

  در وبسایت مربوط به «نیوزیلندی سال» آمده است: انجم رحمان یک فعال سیاسی و حقوق بشر است که برای حقوق زنان مسلمان به ویژه درمقابل تبعیض صحبت می کند. تلاش های او ایجاد دنیای بهتری برای فرزندان خود و همه نیوزیلندی ها است.

  رحمان که سال ها علیه نژادپرستی و تعصبات ضددینی مبارزه کرده است اکنون در فهرست نیمه نهایی یکی از ۱۰ نفری قرار گرفته که قرار است به عنوان نیوزیلندی سال شناخته شود.

 رحمان عضو مؤسس و دبیر اول شورای اسلامی زنان نیوزیلند بود که از سال ۱۹۹۰ زنان مسلمان را گردهم آورده است.

در طول دو و نیم دهه گذشته ، وی با صدای بلند در مورد حقوق زنان مسلمان صحبت کرده و نگرانی در مورد تبعیض نژادی علیه جامعه مسلمان و زنان مسلمان را در نیوزیلند خصوصاً پس از حملات ۱۱ سپتامبر ابراز کرده است.

گفتنی است قرار است سه برنده نهایی در ماه ژانویه اعلام شده و جایزه نهایی به برنده اصلی در ۲۰ فوریه در تالار گالا اوکلند ارائه گردد. به گفته کامرون بنت یکی از هیات داوران تهیه این فهرست، این افراد از بین ۶۹۶ نامزد معرفی شده که بهترین ها در نیوزیلند بوده اند انتخاب شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha