جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 876838
۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
حجت السالام موسوی

حوزه/ مسابقات قرآنی و عترت حوزه های علمیه کشور(مقدماتی قزوین) با شرکت ۷۵ نفر از ده استان، در محل مدرسه علمیه سردارین به مدت یک روز در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی صبح امروز در نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت حوزه‌های علمیه کشور، که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه سردارین برگزار شد، گفت: قرآن کریم در محافل و کلاس های درس حوزه های علمیه اصلا مهجور نیست، ولی لازم است توجه بیشتر و دقیق تری به انس با قرآن کریم داشته باشیم.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: امروز طلاب حوزه های علمیه اگر می خواهند آیات نورانی قرآن در روح  و جان او نهادینه شود باید اهتمام جدی در خواندن آیات و فهم درست از آنها داشته باشد.

معاونت تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: در حوزه های علمیه برای آموزش دادن قرآن کریم موج قرآنی به پا شود تا طلاب برای یادگیری و انس بیشتر با این کتاب آسمانی در رشته‌های مختلف مانند صوت و لحن، قرائت و مفاهیم اهتمام جدی در این عرصه داشته باشند.

وی تقویت بیش از پیش برنامه های قرآنی را در مدارس حوزه علمیه قزوین را مهم دانست و بیان کرد: با جلسات مختلفی که با مدیران مدارس حوزه علمیه قزوین داشته ایم در تلاش هستیم که بتوانیم تا اردیبهشت سال ۱۳۹۹ تمام طلاب علوم دینی را از نظر روانخوانی، تلاوت، تجوید و صوت و لحن را با حضور کارشناسان برجسته امور قرآنی استان قزوین، به لحاظ مهارت قرآنی تقویت نماییم.

یادآوری می شود مسابقات قرآنی و عترت حوزه های علمیه کشور(مقدماتی قزوین) با شرکت ۷۵ نفر از ده استان، در محل مدرسه علمیه سردارین به مدت یک روز در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha