جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید حسن عاملی نماز جمعه

حوزه / امام جمعه اردبیل اظهار داشت: دشمن در روزگار ما اوصافی دارد و همه، مخصوصا دولت مردان باید به این اوصاف واقف باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: امسال منطقه ما در بحران بی آبی است. از خداوند متعال می خواهیم با فضل و کرم خود، باران را نازل کرده و نهرها، چشمه ها، سدها و برکه های ما را پر از آب نماید.

وی ادامه داد: حضرت نوح در گزارش مأموریت خود به خداوند عرض می کند «فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کَانَ غَفَّارًا یُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَیْکُم مِّدْرَارًا وَیُمْدِدْکُم بِأَمْوَالٍ وَبَنِینَ وَیَجْعَل لَّکُمْ جَنَّاتٍ وَیَجْعَل لَّکُمْ أَنْهَارًا» (آیات ۱۲-۱۰ سوره نوح) از این آیه معلوم می شود که استغفار، نقش بسیار اساسی در ریزش رحمت الهی دارد. شایسته است که همه استغفار نمایند مخصوصا هرکس در هر گناهی است استفغار و عزم بر ترک نماید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان عنوان کرد: این هفته افتخار بزرگی نصیب استان اردبیل شد. استان ما مفتخر است به اینکه اولین کودک روشندل حافظ کل قرآن را دارد. این که یک طفل هفت ساله که بدون نوشته و رؤیت کتاب و دفتر بتواند کل قرآن را حفظ کند، یک درس بسیار بزرگ برای والدین است. البته برای آن دسته از والدین که در خانه و زندگی استراتژی تربیتی دارند و در صدد تربیت نسل بزرگ و امتداد نسل فاخر بعد از خودشان هستند. من در برابر اراده این طفل و قدرت روحی پدر و مادر او تعظیم می کنم.

وی افزود: این هفته افتخار بزرگ استان اردبیل این بود که این طفل و در واقع فرزند بزرگ این استان، امیرهادی بایرامی به شرف ملاقات رهبر انقلاب رسیدند و حضرت آقا بسیار نیکو از ایشان تجلیل فرمودند.

وی اظهار داشت: همه پدر و مادر ها بدانند که روزی از نسل  تربیت فرزندان از ما سؤال خواهد شد و همه پدر و مادر ها بدانند که دوران تربیت محدود است و بعد از هویت یابی امکان تغییر یک شبه محال است. فرزندان شما تا ۲۱ سالگی قالب نگرفته اند بعد از آن دوران قالب گیری است. هر هویتی پیدا کرد در همان مسیر تا آخر عمر زندگی خواهد کرد و از دست شما خارج خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: در خصوص فعالیت های قرآنی ،بنده از سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امورخیریه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دارالقرآن و موسسات مردمی قرآنی تشکر کنم. رتبه اردبیل در این خصوص در بین ۵ استان برتر کشور است.اکنون ما ۳۰۰ نفر حافظ کل، ۲۰۰ نفر حافظ ۲۰ جزء، ۳۰۰ نفر حافظ ۱۰ جزء، ۷۰۰ نفر حافظ ۵ جزء، ۲۰۰۰ نفر حافظ یک تا چهار جزء، ۱۵۰ نفر طلبه حافظ قرآن داریم ما در این استان در کنار سفره برکت این شخصیت های قرآنی نشسته ایم ما ۱۶۰ نفر فقط در روستای سوها حافظ قرآن داریم. روستای سوها در سطح کشور بی نظیر است و در برنامه آینده بنا داریم رتبه اول حفظ در کشور را به نام استان اردبیل ثبت کنیم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با تبیین ملزومات موفقیت یک ملت خاطر نشان کرد:موفقیت یک ملت و دولت به اموری بسته است از جمله اینکه دشمن خود را خوب بشناسد تا تصمیم اشتباه نگیرد. امیرالمؤمنین دشمنان خود را بسیار خوب شناخته بود هرچه به حضرت اظهار داشتند با معاویه مماشات و سازش کنید قبول نکردند و فرمودند «حتی دو روز نمی گذارم او کارگزار من باشد» و فرمود «سأجهد فی أن أطهّر الأرض من هذا الشخص المعکوس والجسم المرکوس» یعنی تمام تلاش خود را به کار می گیرم تا زمین را از این شخص وارونه کردار و این کالبد کج اندیش، پاک سازم.

وی ادامه داد: بعد از جنگ جمل، ابن عباس واسطه شد تا امیرالمؤمنین به مروان که خیانت و جنایت کرده بود، امان بدهد. آن مرد ناپاک می خواست با حضرت بیعت مجدد کند در حالی که قبلا بیعت را شکسته و به اهل جمل ملحق شده بود. حضرت در ابتداء دست خود را جلو برد تا مروان با حضرت بیعت کند ولی ناگهان دست خویش را عقب کشید و فرمود «مرا نیازی به بیعت او نیست، این دست، دست یهودی است یعنی اهل وفاء به پیمان نیست اگر بیست بار با من بیعت کند با تبر خود آن را می شکند» و بعدا هم همینطور شد و او به معاویه ملحق گردید و در برابر امیرالمؤمنین ایستاد.امیرالمؤمنین زمانی به او گفت «وای بر تو و وای بر امت محمد از دست تو» و در یک پیشگویی اعجازگونه فرمود «آگاه باشید که او را حکومتی است بسیار کوتاه مانند لیسیدن سگ بینی خود را، و اوست پدر چهار فرمانروا و زود باشد که امت از مروان و فرزندان او روز سرخی را ببیند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی اظهار داشت: دشمن در روزگار ما اوصافی دارد و همه، مخصوصا دولت مردان باید به این اوصاف واقف باشند.اول روحیه استکباری است؛ یعنی حق را می شناسد و خوب هم می شناسد اما زیربار نمی رود. اخیرا در مناظره انتخاباتی آمریکا یک نامزد از حزب دموکرات بهترین حرف را زد. او گفت "ترامپ می داند با خروج از برجام اشتباه کرده ولی غرور او اجازه بازگشت نمی دهد. او باید غرورش را کنار بگذارد و مردم آمریکا را در اولویت نخست قرار دهد" پمپئو در عراق گفت علت مخالفت ترامپ با برجام این است که می خواهد امتیاز توافق با ایران به نام او ثبت شود.

وی افزود:آمریکا وقتی هواپیمای مسافربری ما را ساقط کرد و جان ۲۶۰ نفر را گرفت، آیا نمی دانست که به یک جنایت بزرگ مرتکب می شود؟ قطعا می دانست ولی روحیه استکباری به او دستور جنایت داد. این وصف در قرآن، وصف شیطان و فرعون است. خداوند درباره شیطان فرموده:« أَبَی وَاسْتَکْبَرَ وَکَانَ مِنَ الْکَافِرِینَ» (آیه ۳۴ سوره بقره) و درباره فرعون فرموده «وَجَحَدُوا بِهَا وَاسْتَیْقَنَتْهَا أَنفُسُهُمْ» (آیه ۱۴ سوره نمل) . دوم روحیه فزون خواهی است؛ آمریکا و اروپایی ها می گویند باید همه کشورها مثل ایالتی از ایالات ما باشند، دنیا مثل قطاری است که ما باید تعیین کنیم که کدام سمت برود. آنها عملا می گویند دنیا باید با حاکمیت ملی خداحافظی کند در جایی که دنیا یک کدخدا دارد حاکمیت ملی برای کشورها معنی ندارد. آنها شکم سیر بشو ندارند فقط تسلط بر کل دنیا را می خواهند ولو میلیون ها انسان جان خود را از دست بدهد.

خطیب جمعه اردبیل عنوان کرد:سوم روحیه انتقام است؛ آنها درصدد انتقام جنگ های صلیبی و حملات دولت عثمانی به اروپا هستند. هرکس جنایت های آنها در حق مسلمانها را ببیند تردیدی نمی کند که آنها قصد انتقام دارند. فاجعه فلسطین، سند زنده است. فاجعه بوسنی که در آن ۸۰۰۰ مسلمان قتل عام شدند با اذن اروپا و در برابر چشمان نیروهای هلندی سازمان ملل صورت گرفت. صرب ها در این قتل عام، به دولت عثمانی و به ترک ها فحش می گفتند.

وی گفت: آنچه در حال حاضر در یمن می گذرد، انتقام است. بارها انصار الله و دولت آل سعود به نقطه صلح رسیده اند ولی آمریکایی ها نگذاشته اند. در لیبی، سوریه و عراق نیز هرچه بود، انتقام بود. اگر با این روحیه آنها تسلط به ایران پیدا کنند، انتقامی خواهند گرفت که عقل از تصور آن عاجز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha