پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان آمریکایی درگذشت بانوی فعال مدنی را تسلیت گفتند

حوزه/ یک بانوی مسلمان آمریکایی، فعال مدنی، معلم و نویسنده بشردوست در میشیگان آمریکا به دیار باقی شتافت. فعالان و پیشوایان اسلامی در ایالات متحده درگذشت وی را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مسلمانان آمریکا درگذشت یک بانوی فعال مدنی که نقش وسیعی در امور خیریه داشت را تسلیت گفتند.

جاسم ام العمر، فعال مدنی، یک پناهنده عراقی تبار، معلم، نویسنده، بشردوست و مادر 6 فرزند بود. وی روز چهارشنبه 18 دسامبر، در سن 58 سالگی در ارتفاعات دیربورن در میشیگان درگذشت.

 لیندا سرسور سرپرست سازمان زنان مسلمان «رژه زندان» در فیس بوک مرگ وی را تسلیت گفته و نوشت: بی نهایت غمگینم. فهمیدم که ام العمر درگذشته است. او یک انسان افسانه ای بود که مربی و پیشوای صدها تن بود. او یکی ار کارآمدترین و فروتن ترین فعالان مدنی کشور بود و تمام زندگی اش را وقف کمک به یتیمان کرده بود.

عمر سلیمان از امامان جماعت آمریکایی نیز در فیس بوک نوشت: یک خواهر ویژه ما را ترک کرده است. او یکی از ستون اصلی جامعه خود بود. همیشه داوطلب می شد و همیشه الهام بخش بود. یک مادر، یک مربی و یک معلم بود.

 سلیمان هانی ، یک رهبر اسلامی در کمبریج ، ماساچوست ، نیز نوشت: معلم محبوب و عضو جامعه ،  پیش خدا بازگشت. او برای چندین دهه به افراد بی شماری از جمله فرزندان و نوه های خارق العاده خود آموزش داده  و من خودم را در بین آن ها برمی شمارم.

 گفتنی است کمی پیش از مرگش، پسرش برای وی یک سفر عمره هدیه داده بود اما او این هدیه را رد کرده و از پسرش خواسته بود هزینه سفر را خرج یتیمان کند. وی در همان روزی که قرار بود به سفر حج عمره برود به دیار باقی شتافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha