پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه «کرامت» ام‌الفضائل اخلاق است، تصریح کرد: اگر انسان به جایگاه کرامت نرسد، سایر فضائل اخلاقی نظیر عدالت و صداقت در جامعه پا نمی‌گیرد و تحقق نمی‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار فرمانده و رئیس عقیدتی سیاسی پادگان شهدای جوادنیا با بیان این که دوران سربازی فرصت بسیار مناسبی برای تعلیم و آموزش است، اظهار کرد: اگر برنامه‌های تعلیمی و آموزشی با محبت و حفظ کرامت همراه باشد، در جان افراد نفوذ کرده و اثربخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تقوا زمینه رسیدن انسان به کرامت را فراهم می‌آورد، چرا که در باره تقوا 80 بار در قرآن دستور داده شده و بیشتر با جمع مطرح شده است و باید تلاش کنیم که به این موضوع مهم دینی بیشتر بپردازیم چرا که زمینه دست‌یابی به کرامت را فراهم می‌آورد 

امام جمعه قزوین ادامه داد: خدا اولین ویژگی خود را کرامت معرفی کرده و تأکید می‌کند که انسان را کریم خلق کردیم و در دنیا که همانند مدرسه است، قرآن نیز کتاب کریم برای این مدرسه معرفی شده و انس با آیه آیه قرآن بر کرامت انسان می‌افزاید.

امام جمعه قزوین به نمونه‌هایی از رفتارهای کریمانه نیروهای نظامی با پرسنل خود پرداخت و بیان کرد: شهید بابایی خانه خود را با نیروی زیر دستش که نیاز به خانه بزرگ‌تری داشت، عوض کرد و این رفتار همان رفتار کریمانه در مجموعه‌های نظامی است که باید تقویت شود.

 وی با بیان اینکه «کرامت» ام‌الفضائل اخلاق است، خاطرنشان کرد: اگر انسان به جایگاه کرامت نرسد، سایر فضائل اخلاقی نظیر عدالت و صداقت در جامعه پا نمی‌گیرد و تحقق نمی‌یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha