جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گردهمایی نخبگان و  اساتید بسیجی  حوزه علمیه اصفهان

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: در نظام ولایی روحانیت، فقط با زبانش نقش آفرین نیست، ما سه شأن را از اهل بیت ارث برده ایم، یکی مبین دین، دوم مدافع دین و سوم اقامه دین است، در نظام ولایی روحانیت نقش اجرایی هم دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، شامگاه دوشنبه در گردهمایی نخبگان و اساتید بسیجی حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: پیکار انقلاب و استکبار جهانی تا زمانی که استکبار دست از خوی سلطه جویی خود و یا انقلاب دست از اصول و آرمان ها ی خود برندارد ادامه خواهد داشت.

وی بابیان اینکه براین اساس جنگ ما با جبهه استکبار پایان نخواهد داشت و از دشمن انتظاری جز دشمنی نداریم گفت: آمریکاییان به این جمع بندی رسیده اند که در برابر ایران قدرت حادثه آفرینی ندارند و باید از حوادث استفاده کنند و بر موج حوادث سوار شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران کشور تصریح کرد: گرانی بنزینی، انتخابات، اختلافات، فشارهای اقتصادی، نارضایتی ها و ... همگی جزو حوادثی است که دشمن قصد سوار شدن بر موج آنها را دارد.

وی افزود: نکته بعدی که دشمن بعد از فتنه ۸۸ به نتیجه رسیده است، این بوده که برای زدن انقلاب تکیه بر خواص جامعه کفایت نمی کند و باید توجه خاص به مردم و آحاد مردم داشته باشیم و باید مردم نسبت به نظام اول بی اعتماد وبعد برانداز باشند، براندازی باید به وسیله مردم صورت گیرد.

*اسلام بدلی حربه دشمن در مقابل اسلام ناب

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی عنوان کرد: از بین بردن نظام یا براندازی آن است و یا تبدیل به بدل انقلاب اسلامی کردن است، ایجاد اسلام بدلی در زمان صدر اسلام هم حربه دشمنان در برابر اسلام ناب بود، اسلام غیر ولایی همان اسلام بدلی است.

وی ادامه داد: امروز هم به دنبال آن هستند که اسلام بدلی را ترویج دهند و حتی برای اسلام ناب و انقلاب اسلامی واژگان بدلی بسازند، دین داری را با نگاه جدیدی تعریف کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران کشور اذعان داشت: پیش بینی های ما این بود که دشمن حادثه آفرینی فتنه ۸۸ را دوباره در جریان انتخابات مجلس صورت دهند، اما با عدم تدبیر دولتمردان، دشمن حادثه ای را پیدا کرد که خیلی بهتر از انتخابات بر آن سوار شد، تلقی دشمن این بود که مردم از فشار اقتصادی در سخت ترین شرایط هستند و قضیه گرانی بنزینی انفجاری دراین عرصه است که مردم در مقابل نظام بایستند.

وی با اشاره به اینکه انصافا مردم نجیبی داریم و حقیقتا در فشار هستند، خیلی از اعتراض های مردم از نداشتن ها و نبودها نیست، بلکه از تبعیض ها است، خاطرنشان کرد: تلقی دشمن در جریان اخیر آشوب ها و اعتراضات این بود این قضیه گرانی بنزین می توانست یک جریان براندازی نظام توسط مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی بیان کرد: هدف دشمن دراغتشاشات اخیر این بود که عصبانیت مردم از دولت را به عصبانیت از نظام تبدیل کنند، تحلیل دشمن این بود که با حمایت مجلس و مراجع اعظام در روز شنبه و عدم شدت عمل  از سوی نظامی های ایران، حرکت براندازی توسط مردم به خوبی صورت می گیرد.

*مسائل اجتماعی ما از مسائل سیاسی بریده نیست

وی تاکید کرد: دشمن به دنبال آن بود که نظام و انقلاب اسلامی پایگاه اجتماعی خود را از دست بدهد و معتقدم آن کسی که به فریاد انقلاب رسید فرمایشات رهبری است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان داشت: اولین ثمره سخنان رهبری این بود که مردم هوشیار شدند که خواسته به حق آنها توسط باطل  تقویت می شود با همه خشمی که داشتند صف خود را جدا کردند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی، دشمنان و اغتشاشگران هم یکدفعه عصبانی شدند و این عصبانیت سبب شد به کارهای دیوانه وار دست بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی  گفت: مسائل اجتماعی ما از مسائل سیاسی ما بریده نیست، مسائل اخلاقی و اقتصادی دراین امور اثرگذار است، ما پای منبرهای روحانیت یاد گرفته ایم، کسی در جبهه امام حسین(ع) می تواند بماند که و دل در گرو دنیا نداشته  و عبید دنیا نباشد.

وی افزود: دشمن به این جمع بندی رسیده است که باید بُعد ضد ارزشی و دنیا طلبی و دنیا خواهی مردم را تقویت کند چرا که اگر روحیه دنیا طلبی تقویت شود روحیه جهادی و انقلابی کم رنگ می شود.

*تغییر ذائقه سیاسی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها توطئه دشمن است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اذعان کرد: محور دیگری که دشمن بر روی آن فعالیت می کند، تغییر ذائقه سیاسی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها است، به این نحو که در حوزه های علمیه ترویج می دهند که نتیجه ورود روحانیت به عالم سیاست این شد که نه تنها سیاست را مقدس نکردیم، بلکه دین مقدس هم آلوده به خباثت سیاست شد، پس نسخه صحیح چیست؟؛ چسبیدن روحانیت و حوزه های علمیه به دین، ایمان و اعتقاد مردم است.

وی بیان داشت: دشمن درصدد القا این تفکر است که پیوند دین و سیاست، سیاست را آباد نکرد، بلکه دیانت را خراب کرد و در دانشگاه ها، دشمن اینگونه عمل می کنند که درصدد ترویج این تفکر است که دین مانع ترقی است وهمه مشکلات ما  به دلیل دین داری است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی عنوان کرد: در نظام ولایی روحانیت فقط با زبانش نقش آفرین نیست، ما سه شأن را از اهل بیت ارث برده ایم، یکی مبین دین، دوم مدافع دین و سوم اقامه دین است، در نظام ولایی روحانیت نقش اجرایی هم دارد.

وی ابراز کرد: امروز حوزه های علمیه به وجود چنین رهبری افتخار کند، رهبری که دشمن از آن با تعبیر ابرمرد نام می برد، روحانیت در صحنه امروز جامعه فقط مرشد و مبلّغ نیست بلکه نقش راهبری  برعهده دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha