جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خیریه

حوزه/ موسسه خیریه امام حسین(ع) در طی چهار دهه فعالیت، ‌ بیش از 15 هزار خانواده را تحت پوشش قرار داده و این مهم با توجه به نقش راهبردی مسکن در زندگی روزمره افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، شهر اصفهان را به نام های متعددی می شناسند، عده ای اصفهان را به شهر ابنیه تاریخی و برخی  اصفهان را با سوغات شیرینش و بعضی افراد اصفهان را با علم و فرهنگش می شناسند، اما بِرند دیگری که اصفهان را در سطح کشور ممتاز کرده است، داشتن بیشترین تعداد خیریه های در کشور است.

تعدد خیریه های متعدد و فعالیت مجدانه خیرین اصفهان و نیک اندیشی خیرین اصفهان در کشور در عرصه های مختلف زبانزد است، امروزه  نیازهای مددجویان و نیازمندان متعدد گشته است اما مشکل تامین مسکن و سرپناه از جمله نیازهایی اولیه هر نیازمندی است که کمتر خیریه ای به دلیل قیمت های بالایی مسکن در کشور خاصه در شهرهای بزرگ به سمت و سوی آن می روند، در این میان موسسه خیریه امام حسین با شعار «به امید ساخت سرپناهی برای نیازمندان»  دراصفهان فعالیت می کند.

احمد دردشتی، رئیس موسسه خیریه امام حسین(ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فلسفه تشکیل خیریه ها بر دو اساس نیاز و مردم استوار است، همواره در طول تاریخ مددجویانی با نیاز های محدود و مشخص و  مددکارانی با نیازهای پنهان و نامحدود وجود داشته اند.

 وی بیان کرد: مسئله مهم در آغاز هر نوع کار خیر،  انگیزه فردی است که برآمده از فطرت انسان ها است، براین اساس موسسه خیریه امام حسین(ع) در سال 1361 به عنوان یک نهاد اجتماعیِ مردم نهاد با همکاری و همیاری متخصصان، ‌ دانشگاهیان و جمعی از نیکوکاران و بنا به پینهاد مرحوم حاج محمد امینی در راستای رشد، تعالی و توانمندسازی مددکاران به ویژه در حوزه مسکن کار خود را آغاز کرد.

رئیس موسسه خیریه امام حسین(ع) تصریح کرد: از مهمترین راهبردهای این موسسه خیریه، کار داوطلبانه، مشارکت اجتماعی، اعتمادسازی روزافزون و تعیین کلیه فعالیت ها بر اساس خرد جمعی و بر مبنای فعالیت های دانش بنیان است.

وی متذکر شد: این خیریه در طی چهار دهه فعالیت، ‌ بیش از 15 هزار خانواده را تحت پوشش قرار داده و این مهم با توجه به نقش راهبردی مسکن در زندگی روزمره افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.

دردشتی عنوان کرد: تهیه مسکن یکی از چالش های بسیار مهم پیش روی خانواده ها و به خصوص خانواده های کم بضاعت و زوج های جوان است، خیریه امام حسین(ع) به عنوان یک نهاد مردمی با تکیه بر توانمندی های افراد در حوزه های مادی و معنوی مهمترین ماموریت خود بر اساس تامین مسکن دائمِ پایدار و مقاوم بنا نهاده است.

وی ابراز کرد: این خیریه علاوه بر تداوم فعالیت ها و کمک های مادی و معنوی خود امروزه با تکیه بر ظرفیت فرهنگ قرض الحسنه بیش از 5 هزار تسهیلات در قالب قرض الحسنه در جهت خرید و رهن مسکن به متقاضیان ارائه کرده است.

رئیس موسسه خیریه امام حسین(ع) اذعان کرد: در همین راستا مشاوره و راهنمایی و هدایت متقاضیان برای کسب بهترین نتیجه در حوزه مسکنِ پایدار جهت مخاطبانش از مهمترین وظایف ذاتی خیریه امام حسین(ع) است.

وی یادآورشد: موسسه خیریه امام حسین(ع) تا کنون توانسته است با اتکا بر دانش متخصصان و مشاوران و داوطلبان اجتماعی در حوزه مسکن تا کنون بیش از 300 واحد مسکونی در سطح استان اصفهان تکمیل و به مددجویان واجد شرایط واگذار نماید و در ادامه فعالیت های خود در حوزه مسکن سازی، قریب به 80 واحد مسکونی در دست اقدام جهت ساخت دارد.

حسین صرافان، مدیر عامل موسسه خیریه امام حسین(ع)  تاکید کرد: خیریه برای جذب مددکاران سعی بر اجرای صداقت وشفافیت در تمام امور خود دارد.

وی بیان کرد: در سال گذشته حدود ۳میلیارد تومان کمک به مددجویان کمک شده است و جدای از این کمک هم فقط در سال گذشته حدود ۴ میلیارد تومان از امتیاز سپرده موسسه در بانک رسالت با بهره ۲ درصد به نیازمندان کمک شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • معصومه اسحاقی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    زمینی به مساحت۴۵نتردام وماهی یک ملیون وسیصدتومان قسط میدهم و شوهرم کارگرساختمانی است دوفرزندمدرسه ای دارم و پول برای ساختن زمین ندارم ازخیرین محترم کمک برای ساختن میخواهم
  • زهرا IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    سلام خانمی هستم هفت ساله ازدواج کردم بادوتابچه خونه ندارم ازشماخیرین عزیزخواهش میکنم کمکمون کنیدشوهرم بیکاره بیماری اعصاب داره
  • م م IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 0
    سلام وخسته نباشید ما یه خانواده ۶نفری که همسرم کارگر فصلی هست در ۵۰ متر مستاجریم با یه بچه مریض بیماری سرع داره یه ماه دیگه صاحب خونه ما رابیرون میکنه چون پول پیشمون کمه نمیتونیم جایی را بگیرم ترا خدا به ما کمک کنید (تلفن محفوظ است )
  • زینت بلوچکاری IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    من یک زن نیازمند سرطان خون دارم ازشمادرخواست کمک میکنم
  • ابوالقاسم عالی IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    باسلام خدمت شما ما هم خانواده نیازمندیم
  • مهدی IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    سلام هیچ حرفی ندارم فقط دوتابچه دارم حقوقم کم هست الان پول خریدشام هم ندارم دمتون گرم (شماره حساب محفوظ است ) منتظرهستن بچه هام شام ببرم خونه
  • ابراهیم IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    نیازمند ده میلیون پول پیش هستم
  • مامان محمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    سلام شوهرم کار می‌کنه ولی دوتا بچه دارم دخترم هشت سالشه تشنج میکنه وتالاسمی هست بخدا سوئ تغذیه هم داره نمیتونم از لحاظ خورد و خوراک بهشون برسم آخه هم باید دارو بخرم هم اجاره خونه من پول نمی‌خوام فقط کمکم کنین شکم بچه هامو سیر کنم
  • ... IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    سلام یه شوهر کارگر دارم با یه نوزاد .خدا میدونه چطور روزگار میگذرونیم با این گرونی ویه حقوق کارگری وکرایه خونه وقسط .لطف کنید ب فکر کسایی مثل ماهم باشید برای مسکن .مستاجری بد دردیه هرکی مستاجر هستش میدونه من چی میگم لطفا کمک کنید
  • مرضیه IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    سلام دوتاخاهر هستیم بدون هیچ خانواده ای و واقعا درآمد برامون سخت شده لطفا اگر کمکی میشود ماراهم یادتون نره. مادرم ۹ سالم بود فوت شده و پدرم هم زن گرفته و ما نه خونه داریم ن کسی که بتواند لزما حمیات کند و برا دو نفر خانه سخت گیر میاد
  • ابراهیمی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    سلام پدرم یک ساله زمین گیر شده قلبش مشکل داره عفونت پخش تو بدنش دیسک کمر داره باید عمل شه هر چقدر داشتیم خرجش کردیم لطف کنید ی کنید
  • سارا IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    منو دخترم که17سالشه دنبال یه سرپناهیم برای خودمون خونه ای نداریم صبح ها توی پارک شب هم سوییت در حد100تومن اجاره میکنبم کل پولمون تموم شده نیازمند یه سرپناه امن برای خودمو دخترم هستم
  • آیدا علیزاده IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    ما به یک سرپناه نیاز داشتیم دخترم مریض هست
  • آیدا IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    خواهش میکنم به ما کمک کنید ما یک سرپناه میخاستیم دخترم مریض هست برای تداوی آمدیم