شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمن قطبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قطبی، «رسانه» را، برجسته ترین ابزار نفوذ غرب عنوان و بیان کرد: غربی ها با قرار دادن رسانه به عنوان میدانی برای عمل، تا عمق خانواده ها پیش رفته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در نشست معرفت افزایی با موضوع «اثرات منفی فرهنگ غربی در زندگی» که در سالن اجتماعات مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان برگزار شد، با تبیین دو مسئله درباره نفوذ فرهنگ غرب گفت: اولا نفوذ فرهنگ غرب به این معنا نیست که بصورت مطلق تخریبگر باشد و استفاده از برخی از دستاوردهای غرب، منع شرعی ندارد و چه بسا سودمند هم می باشد و در ثانی نفوذ فرهنگ به معنای از دست رفتن اسلام در کشور نمی باشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان مهمترین روش های نفوذ فرهنگ غرب در پنج محور، اظهار کرد: اولین روش نفوذ، استفاده از «محصولات غرب» است، کشورهای غربی با استفاده از تولید انبوه تنوع زیاد، تولید متناسب با سلیقه مصرفی کننده و ارزانی محصول، توانسته اند بخش عظیمی از بازارهای دنیا، از جمله ایران را داشته باشد. در حالیکه ایران می تواند با وجود داشتن ظرفیت کافی تولید، محصولات خود را صادر نماید.

وی دومین روش نفوذ را «خدمت» بر شمرد و اذعان کرد: کشورهای غرب با تعریف خدماتی که منجر به تجاری سازی و سرعت جهانی می شود، فرهنگ کشور خود به کشورهای دیگر وارد می کنند و این روش به خاطر ماندگاری بیشتر از محصول، در تغییر سبک زندگی موثر است ما باید بر روی خدمات از جمله فنی حرفه ای تمرکز و آن را به یک تجارت سود آور تبدیل کرد .  

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان «رویدادها» را سومین روش نفوذ خواند و برگزاری جشنواره ها، کنسرتها ،جشن تولد و ولنتاین را نمونه هایی از رویدادها دانست.

وی «رسانه» را از برجسته ترین عوامل جهت نفوذ غرب بیان کرد و افزود: غربیها با قرار دادن رسانه به عنوان میدانی برای عمل، تا عمق خانواده ها پیش رفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی هنر را ظرفیتی مناسب برای نفوذ فرهنگ دانست و تصریح کرد: انواع هنر مانند موسیقی، تجسمی، بازیگری و ورزشها ظرفیتی مناسب برای نفوذی اثرگذار در فرهنگ ایران اسلامی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha