سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کتاب

حوزه/ مرکز تراث الحلة وابسته به بخش معارف اسلامی و انسانی آستان مقدس عباسی(ع) در راستای فعالیت های تالیفی و تحقیقاتی و احیاء مخطوطات شیعه و قرار دادن آن در دسترس محققان و طلاب، اثری دیگر را منتشر کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه مرکز تراث الحلة وابسته به بخش معارف اسلامی و انسانی آستان مقدس عباسی(ع) در راستای فعالیت های تالیفی و تحقیقاتی و احیاء مخطوطات شیعه و قرار دادن آن در دسترس محققان و طلاب، اثری دیگر را منتشر کرد.

اثر جدید در علم رجال بوده و "کشف المقال عن مصورة خلاصة الاقوال فی معرفة الرجال" نام دارد که تا کنون دو نسخه از آن موجود بود؛ یکی نسخه موجود در کتابخانه آیت الله سید حسن صدر مربوط به سال 715هـ ودومی نسخه ای که توسط علی بن محمد طبری در سال 744هـ در مشهد مقدس نسخه برداری شد و با ادغام این دو نسخه کتاب خلاصة الاقوال به شکلی نزدیک تر به مراد و منظور مؤلف آن چاپ و منتشر شد.

میثم سویدان الحمیری با نوشتن مقدمه ای مفید بر کتاب به بیان اختلافات میان نسخه ها پرداخته و نسخه های نفیس و چاپ های آن را نیر معرفی کرده است و در نهایت این کتاب توسط مرکز تراث الحلة وابسته به آستان مقدس حضرت عباس علیه السلام منتشر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha