جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: تقوا و تدین ، پایبندی به نظام و قانون اساسی ، صداقت ، امانت داری ، انقلابی و در خط امام بودن از دیگر ویژگی نماینده اصلح است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به میلاد حضرت زینب سلام الله علیها این بانوی با عظمت را حسین دوم در پوشش یک زن عنوان کرد و گفت  : عظمت حضرت زینب سلام الله علیها نه بخاطر فرزند حضرت علی و خواهر امام حسین علیه السلام بودن ؛ بلکه بخاطر موضع و حرکت بزرگ اسلامی ایشان براساس تکلیف الهی بود.

امام جمعه تبریز افزود: زینب کبری عامل پیروزی خون بر شمشیر بود و شکست نظامی ظاهری در عاشورا را این بانوی با عظمت به پیروزی ماندگار و همیشگی تبدیل شد.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه حادثه کربلا نشان داد که حضرت زینب سلام الله علیها در متن تاریخ است نه در حاشیه آن ادامه داد: خطبه های این بانوی با عظمت در مجالس مختلف بعداز حادثه کربلا حرف های معمولی نبود بلکه تحلیلی وسیع از جامعه اسلامی با زیباترین کلام و عمیق ترین مفاهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه قدرت شخصیت حضرت زینب در خطبه های ایشان مشهود است گفت:در آن شرایط مانند حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام صحبت کرد و دل ها را تکان داد و در تاریخ ماندگار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به متن خطبه های حضرت زینب گفت : از منظر این بانوی با عظمت ، بی بصیرتی ، عدم شناخت جبهه حق و باطل از ویژگی های جامعه کوفه در آن زمان بود که باعث شد فرزند رسول خدا را به شهادت برسانند.

امام جمعه تبریز بی بصیرتی آن دوران را آسیب جامعه بعداز انقلاب نبوی و علوی عنوان کرد گفت : حماسه حضرت زینب احیا کننده و نگه دارند ،حماسه عاشورا و در واقع مکمل این حماسه است.

وی خاطر نشان کرد : یقینا کربلا بدون حضور  حضرت زینب به حادثه تاریخی بدل نمیشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با طرح تذکر انتخاباتی به کاندیدا های مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله ویژگی های نماینده اصلح پایبندی به احکام اسلام و عدم انحراف عقیدتی و اخلاق است.

امام جمعه تبریز افزود : تقوا و تدین ، پایبندی به نظام و قانون اساسی ، صداقت ، امانت داری ، انقلابی و در خط امام بودن از دیگر ویژگی نماینده اصلح است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره سالروز حماسه 9 دی ماه روز بصیرت و میثاق با ولایت گفت : مردم تبریز یک روز جلوتر از ملت ایران بصیرت خود را به نمایش گذاشتند که نقش آیت الله مجتهد شبستری درآن  بسیار برجسته بود.

خطیب نماز جمعه تبریز سه عنصر ، مدیریت و رهبری هوشمندانه حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز، پیوند عمیق ملت با ولایت  و بصیرت مردم را عامل خنثی سازی فتنه های دشمنان در سال ۸۸ بود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه در حوادث اخیر هم دشمن فتنه ای جدید علیه ملت ایران طراحی کرد بود گفت : راهبرد اجزایی دشمن در آبان ماه سال جاری ، خشونت علیه مردم ، غارت اموال عمومی و مردم ، گسترده کردن اغتشاشات ، حرفه ای عمل کردن اشرار ، استفاده از زنان برای ایجاد و استمرار اغتشاشات ، اصرار بر وجود آشوب در نقاط مختلف شهر ، تمرکز بر کشته سازی و استفاده از فضای مجازی برای گسترش دامنه اغتشاشات بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha