پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست مشترک

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب گفت: ترکیه با توجه به پتانسیل خود می‌تواند در جهان اسلام بیش از گذشته بدرخشد. این کشور ظرفیت این را دارد که در اسلام نقش مؤثرتری ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در سفر چهار روزه که با همراهی جمعی از علمای ایرانی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به انجام رسید، ضمن دیدار با علی ارباش رئیس سازمان دیانت ترکیه در مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی محصولات قرآنی ایران در مسجد احمد حمدی آکسکی شهر آنکارا شرکت کرد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در بخشی از این سفر در نشست مشترک علمای ایران و ترکیه شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در سخنرانی خود در نشست کمیته علما و اندیشمندان ایران و ترکیه با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و دینی کشور ترکیه گفت: ترکیه با توجه به پتانسیل خود می‌تواند در جهان اسلام بیش از گذشته بدرخشد. این کشور ظرفیت این را دارد که در اسلام نقش مؤثرتری ایفا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب مطرح کرد: ما دارای سلایق مشترکی با یکدیگر هستیم و دنیای آینده، دنیای هنر است لذا باید از ظرفیت‌های دو کشور در عرصه هنر بهره‌برداری لازم را انجام دهیم.

گفتنی است امضای تفاهم‌نامه با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و علی ارباش رئیس سازمان دیانت ترکیه از جمله برنامه‌های این سفر بود.

در این سند همکاری ضمن تشکیل کمیته علمایی مشترک بین دو کشور، بر تداوم همکاری‌های علمی و دینی با مشارکت یکدیگر در زمینه‌های علمی، آموزشی و دانشگاهی، همکاری در زمینه حج، انتشارات دینی، فعالیت‌های علمی و هنری در زمینه‌های قرآنی، برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی، قرآن‌پژوهی و فضای مجازی، همکاری در زمینه توسعه وحدت اسلامی، مقابله با اسلام‌هراسی، هم‌گرایی دینی، استمرار در برگزاری سالانه فعالیت‌های کمیته علمای دو کشور با مدیریت مرکز حوزه‌های علمیه جمهوری اسلامی ایران از جمله اهداف این تفاهم‌نامه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان این سفر روز شنبه با حضور در دانشگاه حاجی بکتاش شهر نوشهیر با رئیس این دانشگاه دیدار و تفاهم‌نامه همکاری را امضا کرد.

گفتنی است: سازمان دیانت ترکیه تنها مرجع دینی ترکیه محسوب می‌شود و وظیفه هدایت دینی جامعه ترکیه و اداره امور مساجد آن کشور و هم‌چنین مدیریت علمای دینی و ائمه جمعه و جماعات ترکیه را در سراسر جهان بر عهده دارد و رئیس آن را رئیس‌جمهور منصوب می‌کند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha