جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پس از 80 سال، مدرسه اسلامی در بانیا لوکا افتتاح می شود

حوزه/ در جلسه ای که با حضور رهبران جامعه اسلامی در سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین برگزار شد، تصمیم گیری ها پیرامون راه اندازی یک مدرسه اسلامی در بانیا لوکا دومین شهر بزرگ این کشور گرفته شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از سارایوو تایمز، در آخرین جلسه جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین که در سارایوو پایتخت این کشور برگزار گردید، جامعه اسلامی در رابطه با ایجاد دبیرستان اسلامی «رئیس ابراهیم مگلاژیک» در بانیا لوکا، دومین شهر بزرگ بوسنی و هرزگوین تصمیم گیری کرده و اقدامات بنیادی لازم برای ثبت این مدرسه را درپیش می گیرد.

رئیس جامعه اسلامی مستندات مورد نیاز برای ثبت یک مدرسه‌ (مکتب اسلامی) در این شهر را به وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ در بانیا لوکا تحویل داد. در دوره بعدی وزارتخانه در رابطه با تکمیل شرایط لازم برای راه اندازی این دبیرستان اسلامی تصمیم گیری می کند.

سپس این مدرسه به ثبت رسیده و شرایط برای راه اندازی آن فراهم خواهد شد.

میلوراد دودیک، عضو ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین اعلام کرد حزب جمهوری صرب بوسنی، یکی از دو نهاد سیاسی موجود در این کشور از تلاش های جامعه اسلامی برای ساخت یک مدرسه و همچنین یک مهدکودک توسط کلیسای کاتولیک حمایت می کند.

 وی اعلام کرد که ساخت و ساز این مدرسه در بانیا لوکا با 500 هزار مارک (واحد پول بوسنی و هرزگوین) مورد حمایت قرار می گیرد.

وی گفت این سرمایه گذاری و همچنین سرمایه گذاری دیگری توسط کلیسای ارتدوکس صربستان امروز در یک جلسه که توسط نهاد ریاست جمهوری با حضور نمایندگان جوامع مذهبی برگزار شده بود مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

 همچنین در مورد بازگشت اموال به جوامع مذهبی صحبت شده است. وی بعد از جلسه کمیته اجرایی گفت  لازم است کار مجلس شورای ملی را جدی بگیرید تا اتفاقات گذشته تکرار نشوند. ما بر این باور هستیم که یک سلسله تلاش های هماهنگ شده توسط برخی سازمان ها به راه افتاده اند زیرا شاهد فعالیت هایی در مونته نگرو و صربستان هستیم. این مرازک در تلاش هستند تا برخی بی ثباتی ها را هدف قرار دهند. ما برای ایجاد ثبات به این اقدامات پاسخ خواهیم داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha