پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید رضا تقوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین تقوی با تاکید بر پیروی از راه شهداء و بیعت و همراهی با آنان گفت: یکی از مصادیق بیعت با شهیدان، ایستادگی در برابر دشمن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی، شامگاه روز دوشنبه در یادواره شهداء کارمند و فرهنگی استان سمنان، به میزبانی سالن شهید مطهری شهرستان سمنان، اظهار داشت: در مجلس شهیدان باید بیشتر شنونده بود و گوینده و سخنران و واعظ اصلی شهیدان هستند و باید با چشم دل نگاه و گوش جان بشنویم تا محتوای اصلی مجلس را درک کنیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید زنجیره‌های وابستگی پاره شده و تعلقات دنیوی را کنار بگذاریم تا بتوانیم همچون شهیدان پرواز کنیم و با دور ریختن تعلقات و آزاد شدن از بند دنیایی، انسان اوج می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید موانع اوج گرفتن و صعود الی الله را از خود دور کنیم، افزود: در این مسیر باید هجرت کرد و هجرت از گناه به ثواب، از ظلم به عدل، از کبر به فروتنی، از ریا به اخلاص و از کذب به صداقت لازمه این مسیر است و اگر موانع صعود دور شد می توانیم مدعی شویم که در این مسیر هستیم و میدان ایثار و شهادت یک چنین راهی است.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با بیان اینکه برخی فرصت شناس هستند و از فرصت ها به خوبی استفاده و بهره را می برند، خاطرنشان کرد: شهدا این مسیر را ادامه دادند و این صحنه را برای ما ایجاد کردند که ما نیز اوج بگیریم و پرواز کنیم و همه اقتدار و عزت نظام به واسطه فرصت‌سازی توسط شهداست، اما برخی افراد فرصت سوز هستند و این دردناک است.

وی با بیان اینکه همه این بالندگی ها و اقتدار از برکت خون شهداست و نفوذ ایران در کشورهای منطقه نیز یکی دیگر از برکات خون شهداست، گفت: به واسطه فرصت‌هایی که شهدا ایجاد کردند باید گام بلند و استوار برای عزتمندی کشور برداشته شود و در برابر جهان‌خواران ایستاد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: شهدا خودشان زرنگ و هوشمند و هوشیار بودند و از این فرصت بهره بردند و به ندای ولی و رهبر خود لبیک گفتند و از این امتحان با سرافرازی و نمره برتر سربلند بیرون آمدند و برای مردم نیز ایجاد فرصت کردند؛ اما برخی فرصت سوز و بی توفیق هستند و فرصت را می‌سوزانند و از فرصت های ایجاد شده درست بهره گیری نمی کنند.

وی با بیان اینکه نباید فرصت سوزی کنیم و باید از برکت و فرصت ایجاد شده توسط شهدا درست بهره برداری کنیم، تصریح کرد: شهدا به ما فرهنگ ایثار را آموختند و به ما آموختند که هیچ گاه نباید صحنه را ترک کرد و به ما یاد دادند که چگونه زندگی کنیم و چگونه بمیریم؛ این درس‌های شهداست که باید درس بگیریم و به آن عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با بیان اینکه شهدا به وظیفه خود عمل کردند اما این جاده یک طرفه نیست و ما هم وظایفی داریم، گفت: یکی از وظایف مهم ما شناخت شهداست و ارزش‌هایی که شهدا برای آن خون دادند را باید بشناسیم و به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه دیگر ما معرفی شهدا به نسل جدید و جوان است، افزود: نسل جدید و جوان ما، امام خمینی(ره)، زمان طاغوت و شکل گیری انقلاب و دفاع مقدس را ندیده است، این وظیفه ماست که شهید و شهادت و ارزش‌های این راه را معرفی کنیم و شهداء و آرمان‌های آنان به نسل جدید و جوان معرفی شوند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه با شهداء سخن بگوئیم و بعیت کنیم، تصریح کرد: یکی از مصادیق بیعت با شهیدان، ایستادگی در برابر دشمن است و ما در قبال خون و آرمان‌های شهدا مسئول هستیم و ایستادگی در برابر دشمن یکی از مصادیقی است که باید با شهدا بیعت کرد و حضرت زینب(س) در کاخ یزید در برابر کفر سرخم نکرد که این نمونه ای اقتدار لازم در برابر دشمن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha