پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برگزاري كرسي آزاد انديشي در مدرسه علميه الزهرا(س) ساري

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با موضوع «تفکیک جنسیتی آری یا نه»، در مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، زهرا شرف الدین در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) ساری و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ساری، بیان کرد: دستورات دینی یک برشی از زندگی انسان نیست، بلکه همه قوانین در یک ساختار و چارچوب منسجم از مبدا به مقصد و از دنیا به آخرت مطرح می شود.

وی افزود: در خصوص تفکیک جنسیتی بین زن و مرد، دو دیدگاه وجود دارد که بنا بر نظر اول در رابطه با رشد تکاملی زن و مرد، یکی علم و دیگری ایمان بوده و هیچ فرقی با هم ندارند و زن و مرد در درک مسائل علمی و فضایل اخلاقی قابلیت یکسانی دارند و با دو بال علم و ایمان به سمت رشد و تکامل حرکت می کنند و دیدگاه بعدی این است که زن و مرد از جهت طبیعی و خلقت با هم تفاوت های اساسی دارند.
 

خانواده محل رشد و رسیدن انسان به سوی قله تکامل است

کارشناس امور خانواده در ادامه گفت: یک زن برای این که به مقام قرب الی الله و خلیفه الهی رسیده و متخلق به اخلاق الهی شود، باید در محیط خانواده به این جایگاه رشد و تکامل برسد، زیرا محل رشد و رسیدن انسان به قله تکامل، خانواده است.

وی تصریح کرد: در نظام اسلامی، خانواده جایگاه بسیار مهمی دارد که محور آن زن است؛ لذا باید شخصیت زن در خانواده حفظ شود و تمام کارهای روزانه مانند تحصیل درس در حوزه و دانشگاه، تدریس و غیره، ابزارهایی هستند که به زن کمک می کند تا در بستر خانواده رشد کند.

شرف الدین اعلام کرد: دو نوع شخصیت شامل جنسیتی (ظاهر فرد) و شخصیت انسانی برای زن می توان تصور کرد که خداوند می خواهد وقتی زن در کنار یک مرد قرار می گیرد، برای حفظ سلامت روحی و روانی زن، به شخصیت جنسی و حیوانی  او نگاه نشود؛ بلکه به شخصیت انسانی زن توجه شود.

وی بیان کرد: از نظر اسلام ارتباط زن و مرد در اجتماع نباید غیر انسانی باشد و تمام دستورات در این راستا برای این است که این رابطه انسانی ایجاد شده و زن با حفظ حریم و شئو نات اسلامی خود در اجتماع فعالیت کند.

استاد دانشگاه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: نگاه جنسیتی به معنای تفکیک نگاه انسانی از نگاه غیر انسانی، ابزاری و کالایی است و این نوع نگرش باید به صورت یک فرهنگ به دختران و پسران آموزش داده شود .

وی در پایان با بیان این که چرا حجاب برای زن واجب شده، خاطر نشان کرد: اسلام می خواهد بانوان با حفظ حریم و شئونات اسلامی در جامعه در کنار مردان به فعالیت بپردازند، زیرا اصل وجود حجاب پیش فرضش این است که خانم و آقا می خواهند در اجتماع با هم فعالیت و ارتباط داشته باشند.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha