شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: حضرت زهرا و حضرت زینب سلام‌الله علیهما بهترین الگوها برای زنان جامعه اسلامی در تمامی امور هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی امشب بعد از نماز مغرب و عشا در ویژه‌برنامه جشن همراهی به مناسب میلاد حضرت زینب سلام‌الله علیها در شبستان امام خمینی(ره) اظهار داشت: نقش زنان در جامعه اسلامی مهم است؛ زنان جامعه باید با حفظ شئون و حریم‌ها بتوانند در جامعه نقش خود را به‌درستی ایفا کنند.

وی افزود: وجود زنان مجتهده و زنان دانشمند در دوران‌های تاریخی مختلف نشان‌دهنده اهمیت نقش زنان در ترویج و تربیت نسل‌های مختلف جامعه است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: تربیت نسل آینده و تربیت جامعه به زنان واگذارشده و در حوزه تخصصی زنان است. تأثیر تربیتی زنان به‌مراتب بالاتر از مردان است به همین خاطر زنان باید از کسانی الگوگیری نمایند که این الگوها تضمین‌کننده سعادت باشد.

وی افزود: حضرت زهرا و حضرت زینب سلام‌الله علیهما بهترین الگوها برای زنان جامعه اسلامی در تمامی امور هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی یادآور شد: نقش حضرت زینب سلام‌الله علیها در حادثه کربلا بسیار مهم است چراکه وقتی دشمن نتوانست از طریق سخت‌افزار بر خاندان اهل‌بیت(ع) غالب شود، تصمیم گرفت به‌صورت نرم‌افزاری این کار را انجام بدهد که حضرت زینب سلام‌الله علیها با حفظ شئون در حادثه کربلا حضور پیداکرده و بعد از واقعه نیز در کوفه و شام نقش خود را به‌درستی ایفا نمودند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها احساس تکلیف نمودند تا برای دفاع از حریم ولایت و مقابله نرم‌افزاری با دشمن خطبه بخواند، به تکلیف خود عمل کند، روشنگری نماید، دشمن را با سخن به ذلت بکشاند، وقایع تاریخی را به‌صورت واضح انتقال بدهد و درنهایت مقتدرانه نقشه دشمنان را برملا کند.

وی افزود: نگاه قرآن کریم به زنان دو گونه است و از زنانی نام می‌برد که نمونه کامل کفر هستند مانند همسر لوط و نوح و در مقابل از زنانی سخن به میان می‌آورد که نمونه کامل ایمان هستند مانند همسر فرعون، مریم بنت عمران. همسر فرعون از خداوند درخواست نجات دارد اما در کربلا هیچ‌گاه حضرت زینب سلام‌الله علیها با تمامی مصائب فوق‌العاده‌ای که داشتند هیچ‌وقت لب به گلایه و شکوه نگشودند و در اوج مصیبت در مقابل دشمن مقتدرانه فریاد زدند جز زیبایی چیزی ندیده‌اند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha