جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جلسه روحانیت مبارز استان کرمانشاه

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: از دیر باز روحانیون در متن جامعه حضور داشته اند و همواره در کنار و خادم مردم بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امروز صبح در جلسه روحانیت مبارز استان کرمانشاه گفت: از دیر باز روحانیون در متن جامعه حضور داشته اند و همواره در کنار و خادم مردم بوده اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: روحانیون هر جا بی عدالتی و زورگویی می دیدند، پرچم حمایت از مردم را به اهتزاز در آورده و در مقابل زورگویان و ستمگران ایستادگی می کردند.

وی با اشاره به شهامت و جسارت یکی از علمای عامل در منطقه غرب کشور در مقابل زیاده طلبی پهلوی اول که از ایشان تایید سندی غیر شرعی و غیر قانونی را داشت و گفت: از جمله آن علمای شجاع و صاحب نفوذ در بین مردم، مرحوم آیت الله حاج شیخ هادی جلیلی(ره) بود که در مقابل زیاده خواهی و زورگویی رضا خان ایستادگی کرد.

آیت الله علما تاکید کرد: تاثیرگذاری عمیق روحانیت به این واسطه است که آن ها سالم زندگی کرده اند، لذا با قدرت اسلام و خدا می توانند سخنان حق خود را در عرصه جامعه به کرسی بنشانند.

وی با بیان اینکه اگر می بینید امامین انقلاب با تشر و قدرت با استکبار به سرکردگی آمریکا سخن می گویند، تمام این ها از برکت سلامت نفس آن هاست، تصریح کرد:امامین انقلاب و بزرگان جامعه دینی ما هر سخنی جز در چار چوب حق بر زبان جاری نمی کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: هم نظام و هم مقام معظم رهبری به ما دلبسته هستند، لذا باید  توجه کنیم در خدمت نظام و اسلام باشیم.

وی اظهار کرد: برای پیروزی انقلاب خدا می داند چه زجر هایی کشیده شده است، لذا باید قدر بدانیم و واقف باشیم، امروز به برکت انقلاب اسلامی همه چیز در اختیار ماست، پس باید این امانت را درست و اصولی امانت داری کنیم ،

 قبل از سخنان آیت الله علما، حجت الاسلام فاضلی گزارشی از برنامه های جامعه روحانیت مبارز استان را ارائه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خبرگزاری فارس IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    0 0
    با سلام لطفا اخبار این خبرگزاری را بدون منبع ذکر نفرمایید. حیدری ـ نماینده خبرگزاری فارس در کرمانشاه http://www.hawzahnews.com/news/878997/%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

    پاسخ سایت: سلام، ارادت/ بسیار ممنون از دقت نظر حضرتعالی براساس اطلاعات دریافتی، حجت الاسلام خواجوی، خبرنگار حوزه استان در جلسه حضور داشته و تصاویر آن را هم ارسال کرده اند. ظاهرا ابتدا خبر، ساعت 11:08 در کانال خبری آیت الله علما منتشر شده و رسانه ها از جمله خبرگزاری فارس آن را بازنشر کرده اند. لینک کانال خبری آیت الله علما در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/olamakermanshah