چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 879066
۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
حجت الاسلام سید محمد رضا ملیحی معاون تهذیب حوزه علمیه همدان

حوزه/ حجت الاسلام ملیحی گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که در سال‌های اخیر با استقبال خوب طلاب در استان برگزار شده است، برگزاری کارگاه تلبس است.

حجت الاسلام سید محمد رضا ملیحی،  در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به برنامه‌های معاونت تهذیب حوزه استان برای ارتقا اخلاقی طلاب،گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که در سال‌های اخیر با استقبال خوب طلاب در استان برگزار شده است، برگزاری کارگاه تلبس که مقدمه‌ای برای معمم شدن می باشد، است.

وی با بیان این که طلاب برای پوشیدن لباس روحانیت لازم است مراحلی را طی کنند، اظهار کرد: لباس روحانیت، لباس پیامبر اسلام بوده و لذا طلاب قبل از ملبس شدن باید ضمن آشنایی با جایگاه آن، توانایی حفظ این لباس را به دست بیاورند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با بیان اینکه در دوره تلبس از اساتید برجسته استفاده شده است، یادآور شد: هدف از اجرای کارگاه تلبس، افزایش دانش طلاب در زمینه‌های بیان، آداب معاشرت، رعایت شئونات طلبگی، مسائل خانوادگی، ارتباط با مخاطب، آشنایی با وظایف طلبه بعد از ملبس شدن و موضوعاتی از این دست می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به تجوید و لحن و قرائت، روش سخنرانی و روضه خوانی، شیوه بیان احکام، کارگاه بستن عمامه، از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار این دوره قرار داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha