شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ خروش ضدآمریکایی خودجوش مردم قم در پی شهادت سردار سلیمانی

حوزه/ تنی چند از شهروندان قمی با تاکید بر این که بی شک راه نورانی حاج قاسم سلیمانی در جهاد فی سبیل الله با قدرت هر چه بیشتر ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کردند: بی شک از امروز به بعد ترس و نگرانی مستکبران عالم و در راس آن ها آمریکای جنایتکار در مواجهه با جبهه مقاومت اسلامی ، بیش از پیش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خبر در آغاز کوتاه بود و تلخ، اما بیش از آن شوکه کننده." حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید".

از همان دقایق صبح امروز که به تدریج اخبار مربوط به شهادت این سردار رشید و دلاور جبهه اسلام و مقاومت اسلامی در فضای مجازی و رسانه ملی منتشر می شد، موج واکنش های مردمی و نیز بین المللی شروع شد و امروز ظهر بعد از اقامه نماز جمعه همزمان با سراسر ایران اسلامی در شهر مقدس قم نیز راهپیمایی اعتراضی در محکومیت جنایت گستاخانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

در حاشیه این راهپیمایی عظیم و خودجوش مردمی که با حضور برخی از علما و چهره های شاخص حوزوی از مصلی قدس تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با تنی چند از شهروندان قمی گفتگویی داشتیم درباره حاج قاسم و شهادت ایشان و پیام این رویداد بسیار مهم در عرصه جهانی.

گرچه برخی از شهروندان به جهت بغض و ماتم از این ماجار، حال و روز خوبی برای صحبت نداشتند، اما با این وجود، آنچه در ادامه می آید، چکیده ای از نظرات مردم قدرشناس شهدا و سرداران وادی شهادت است که بیش از هر چیز سرشار از بصیرت و شجاعت انقلابی است.

خون مطهری که باعث اضمحلال سریع تر دشمن می شود

حجت الاسلام احمد تلخابی که به همراه فرزندش در این راهپیمایی گسترده حاضر شده ، با بیان این که از امروز ترس و واهمه دشمنان اسلام و انقلاب به خصوص آمریکای جنایتکار ، بیش از پیش خواهد بود، ابراز داشت: ما اعتقاد داریم که خون هر شهیدی که بر زمین می ریزد، برکات بسیاری به همراه دارد و به خصوص در رابطه با شهادت این مرد خدا شک نداریم که پس از این قضایا، روند اضمحلال اسراییل غاصب و آمریکای جهانخوار سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی افزود: دشمنان و ایادی داخلی آنها فکر می کنند که با شهادت سردار سلیمانی ، جبهه مومن و انقلابی، از ادامه راه ناامید می شود اما همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند راه جهاد و مقاومت از این به بعد قوی تر و باعظمت تر ادامه خواهد داشت و ما انتقام سختی از دشمنان مستکبر خواهیم گرفت.

به کوری چشم دشمن، قاسم سلیمانی های بسیاری داریم

صادق رسولی ، دانشجوی ۲۵ ساله نیز معتقد است: به کوری چشم دشمن، در همین کشور امام زمان(عج) ، قاسم سلیمانی های فراوانی وجود دارند که برای نبرد با آمریکا و اسراییل ، لبیک گوی فرمان مقام معظم رهبری هستند و حضور باشکوه و کم سابقه مردم در همین اجتماع و راهپیمایی نشان می دهد که روحیه جهاد و ایثار و شهادت از این ملت و جامعه ، جدا نخواهد شد.

آمریکای جنایتکار و آرزوی ۴۰ ساله حاج قاسم

سید حسین اشعری، معلم مقطع ابتدایی نیز با بیان این که حاج قاسم حدود چهل سال است که در آرزوی شهادت بود و امروز به این آرزوی دیرینه اش رسید، اظهار داشت: شهید سلیمانی حقیقتاً مالک اشتری شجاع و قهرمان برای رهبر معظم انقلاب بودند و در میدان عمل نشان دادند که با مجاهدت خود ، تلاششان این است که لبخند رضایت بر لبان حضرت آقا بنشانند و پیام رسایِ مقام معظم رهبری نیز به خوبی نشان داد که ایشان دارای چه جایگاه و موقعیت عالی در نزد فرمانده خویش است.

وی افزود: به نظر بنده ، شهادت ایشان می توانست به شیوه دیگری رقم بخورد مثلاً از طریق بمب یا مین کنترل شده از راه دور به وسیله داعش اما خدا خواست که با مجاهدت این مرد بزرگ و همه رزمندگان جبهه مقاومت، ریشه داعش از منطقه کنده شود و بعد ایشان توسط ارباب و کارفرمای همان داعشی ها به شهادت برسد تا همه بدانیم چرا باید هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا بزنیم و بدانیم که دشمن بزرگ و اصلی ما کیست

پرچمت بر زمین نخواهد ماند سردار!

امیررضا موسولو، طلبه حوزه علمیه قم نیز با بیان این که حاج قاسم نه فقط محبوب آحاد ملت ایران بلکه محبوب همه ملت های آزادی خواه منطقه ما بودند که پرچم مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار را افراشته نگاه داشتند، گفت: پیام مهم راهپیمایی امروز مردم قم و البته دیگر شهرهای کشور این است که با تمام وجود، راه پرافتخار قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس ادامه دارد و ما نخواهیم گذاشت این پرچم حسینی و زینبی بر زمین بماند.

فرزندان غیور جبهه مقاومت، انتقام سختی می گیرند

وی همچنین با تاکید بر این که جوانان برومند انقلاب اسلامی اعم از ایرانی و غیر ایرانی در جبهه مقاومت، پاسخ دندان شکنی به جنایت اخیر آمریکایی ها خواهند داد، خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری در پیام شهادت سردار سلیمانی فرمودند، گرچه این ضایعه برای ما تلخ بوده اما قطعاً تقویت جریان مقاومت اسلامی برای دشمنان ما بسیار تلخ تر خواهد بود و آن ها از امروز در ترس و نگرانی شدیدتری نسبت به گذشته به سر خواهند بُرد.

گزارش از: سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha