پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 879498
۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس

حوزه/ شهادت ابو مهدی المهندس کم اهمیت تر از شهادت حاج قاسم نیست. ابومهدی از سران رسمی حکومت بوده و ترور او در خاک خود، نشان از وقاحت آمریکائی ها دارد.

خبرگزاری حوزه | «ان الذین امنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمان ودا»

با چشمانی اشک بار این چند خط را راجع به شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی قدس سره می نویسم:

۱. اولین نکته و شاید مهم ترین نکته این است که نحوه ترور ایشان توسط امریکا، کاملا مستقیم و علنی بوده و ترور بالاترین مسئول نظامی ایران در خارج از کشور در این چهل سال، تقریبا بی سابقه است.

اگر صیاد را با مزدورانشان و اگر بهشتی و مطهری را با تقویت خوارج خشک مغز شهید کردند، حاج قاسم را مستقیم و علنی در پایتخت عراق به شهادت رساندند!

۲. میان گروه‌های سیاسی راجع به انتقام سخت از آمریکا وحدت خوبی شکل گرفته و حتی شخص رییس جمهور، آمریکا را مستقیما تهدید به انتقام کرده است.

باید دید آیا این مسئله در حد یک واکنش ساده نظیر زدن یک پایگاه آمریکا که نهایتا تعدادی سرباز را به درک می فرستد خواهد بود یا واکنش در حد شخصیت ایشان خواهد بود، نظیر به درک فرستادن نتانیاهو یا لیبرمن.

۳. شهادت ابو مهدی المهندس کم اهمیت تر از شهادت حاج قاسم نیست. ابومهدی از سران رسمی حکومت بوده و ترور او در خاک خود، نشان از وقاحت آمریکائی ها دارد.

 باید دستگاه دیپلماسی کشور از طریق مقامات رسمی عراق خروج قطعی آمریکائیان از منطقه را خواستار شود.  

۴. این اقدام امریکا غرور و احساسات مردم را جریحه دار کرد، قطعا واکنش باید در حدی باشد که ایجاد غرور ملی بنماید، شاید جمع شدن بساط پایگاه های امریکایی در عراق، آن هم با تلفات قابل توجه!

برای بازیابی غرور مسلمانان بد نیست ماجرای جنگ با یهود بنی قینقاع را بخوانید که بخاطر شکستن غرور یک زن مسلمان، بنی قینقاع را نقره داغ کردند.

۵. و آخرین نکته:

شهید موسوی را شهید کردند، نصرالله جانشینش شد.

جانشین سلیمانی مقتدرتر از او نباشد کمتر از او نخواهد بود.

رضا حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha