پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی عباسی

حوزه/ رئیس جامعة المصطفی العالمیه گفت: عده ای از مراجع عراق ادامه حضور آمریکایی ها در این کشور را حرام اعلام کرده اند، این پیام مرجعیت برای پیروان آن ها واجب است، حضور شرارت بار آن ها در منطقه باید خاتمه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در مراسم بزگداشت شهادت سردار قاسم سلیمانی که در مدرسه حجتیه برگزار شد، عنوان کرد: این واقعه را به محضر رهبر معظم انقلاب و همه امت های اسلامی از جمله ملت های ایران و عراق و آزادی خواهان و حق طلبان در هر نقطه عالم تسلیت عرض می کنیم.

وی این شهیدان را متعلق به همه مسلمانان عالم دانست و افزود: این شهیدان، شهدای نهضت مقاومت اسلامی هستند و این تسلیت را باید به همه امت اسلامی عرض کنیم.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه گفت: بدون تردید این حادثه نتایج مهم و فراوانی را در منطقه و جهان خواهد داشت و فصل تازه ای در منطقه و جهان گشوده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه اشرار عالم امروز خوشحالی می کنند، مطرح کرد: آن ها به گمان باطل خودشان به پیروزی دست یافته اند، اما بدانند که این خوشحالی دوامی نخواهد داشت و مجازات سختی در انتظار این جنایتکاران خواهد بود.

وی تاکید کرد: آمریکا سال ها دم از خاورمیانه جدید با محوریت خود رژیم غاصب صهیونیستی می زند، وزیر خارجه اسبق آمریکا ادعا کرده بود که این رنج های موجود در منطقه، درد ولادت خاورمیانه جدید است، اما امروز به برکت مقاومت اسلامی و به برکت مجاهدت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش خاورمیانه جدید شکل گرفته است، اما نه با محوریت آمریکا و اسرائیل، بلکه با محوریت مقاومت اسلامی و ملت های منطقه، و این حقیقت روز به روز آشکار تر خواهد شد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه این اقدام آمریکا را ناشی از ضعف و احساس درماندگی دانست و تصریح کرد: همه نقشه هایی که در منطقه توسط آمریکا طراحی و اجرا شد، با سد مستحکم مقاومت اسلامی مواجه شد و امروز آن ها از سر ضعف دست به چنین اقدامی زدند و البته یقینا جزای سنگین این جنایت را خواهند پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی یادآور شد: آخرین توطئه ای که در سال های اخیر اجرا کردند و آسیب فراوانی نیز به ملت های مظلوم منطقه وارد کردند، توطئه جریان تکفیری بود، به ادعای خود بیان می کردند که ما آمده ایم که بمانیم، گمان می کردند که این منطقه را ده ها سال درگیر جنگ میان مسلمانان خواهند کرد.

وی اضافه کرد: وزیر خارجه سابق آمریکا در خاطرات خود نوشته که به ده ها کشور سفر کردم تا این توطئه جا بیفتد، برای این کار پشتیبانی مالی و حمایت های تسلیحاتی و برنامه ریزی های رسانه ای را انجام دادند، اما با سد مستحکم مقاومت اسلامی مواجه شدند.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه شهید سلیمانی را مالک اشتر جریان مقاومت دانست و اظهار داشت: به تعبیر سید حسن نصرالله باید شهید سلیمانی را سیدالشهدای جریان مقاومت دانست.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی مطرح کرد: امروز دستگاه رسانه ای و در حقیقت امپراطوری رسانه ای استکبار و جهان سلطه در حال تلاش است که چنین القا کند که هدف آمریکا از این اقدام مجرمانه و غیرقانونی پیشگیری از حوادث تروریستی آینده بوده است.

وی با بیان اینکه مردم منطقه امنیت و عزت خود را مدیون این انسان های بزرگ می دانند، ادامه داد: کیست که نداند شهید سلیمانی مهم ترین نقش را در مقابل تروریسم در منطقه ایفا کرد و این آرامش و امنیت کنونی نتیجه فداکاری ها و مجاهدت های سردار سلیمانی و همرزمان شهید او است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به خصوصیات این حادثه ابراز کرد: نخستین خصوصیت این است که این جنایت به دست راس فتنه اتفاق افتاده و شهادت این سرداران به دستور مستقیم آمریکای جنایت کار و نه به دست عوامل آن ها رخ داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر اینکه ملت های منطقه هرگز از هم جدا نخواهند شد، بیان کرد: خصوصیت دیگر آمیخته شدن خون های شهیدان بین الملل اسلامی در این حادثه بوده و این در حالی است که آمریکا و همدستان او در ماه های اخیر تلاش های گسترده ای برای ایجاد تفرقه و دشمنی میان ملت های منطقه و به ویژه ملت های ایران و عراق کردند.

وی اظهار داشت: امروز مردم منطقه به خوبی می بینند که ما یک خانواده ایم و سرنوشت مشترکی داریم، همچنین دشمن و اهداف مشترک همه ما نیز روشن بوده و این خون ها این حقیقت را در برابر چشمان ملت های منطقه قرار داده است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه گفت: این جنایت نشان داد که نمی توان به لبخند آمریکا دل خوش کرد، چرا که این قدرت جنایتکار جز منافع خود به هیچ چیز دیگر پایبند نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی یادآور شد: واقعیتی که وجود دارد این است که با وجود این نیروهای سلطه طلب، این منطقه روی آرامش نخواهد دید و بر همه سیاسیون عراق لازم است به این فکر کنند، امروز طرحی در بین سیاسیون عراق وجود دارد که آمریکا را از این کشور اخراج کنند.

وی اضافه کرد: عده ای از مراجع عراق ادامه حضور آمریکایی ها در این کشور را حرام اعلام کرده اند، این پیام مرجعیت برای پیروان آن ها واجب است، حضور شرارت بار آن ها در منطقه باید خاتمه پیدا کند.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه مطرح کرد: امروز باید درسی فراموش نشدنی به این جنایتکاران داد، اگر دشمن زبون احساس کند که می تواند دست به چنین جنایتی عظیم بزند و واکنشی نبیند، یقینا گستاخ تر خواهد شد، باید دستان این جنایتکاران را با قدرت قطع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر اینکه دشمن برای این جنایت باید بهای سنگینی بپردازد، ابراز کرد: انسان هایی همچون سردار سلیمانی افراد والامقامی بودند که از خصوصیات او به تبعیت از امیرالمومنین(ع) جمع بودن بین اضداد است.

وی ابراز کرد: وقتی داعش به پشت دروازه های بغداد رسید و گمان می رفت که تا ساعاتی دیگر بغداد سقوط خواهد کرد، شهید سلیمانی و همرزمان او راه را بر آنان بستند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: امروز این شخصیت بزرگ در بین ما نیست، اما راه او در بین ما ادامه خواهد داشت، انسانی در همه سخنرانی ها از شهدا دم زد، در نهایت نیز پس از ۴۰ سال مجاهدت به دست شقی ترین افراد به فیض شهادت نائل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مشیدی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    تسلیت به همه مردم دنیا امروز روز عزای همه آزادیخواهان و حق‌طلبان جهان است . حاج قاسم سلیمانی مردی حق‌طلب در برابر گروه تروریستی شناخته‌شده ظالم و انسان کش داعش بود. حاج قاسم قهرمانی جهانی بود.او بزرگ‌ترین الگوی مبارزه با تروریسم و حامیانش بود که خود قربانی تروریسم آمریکایی شد .او نماد ایستادگی در برابر ظلم، کشتار، خشونت و بی‌عدالتی بود. من یک جوان ایرانی هستم از روزی که به دنیا آمده‌ام، آمریکا با بهانه دروغ مبارزه با تروریسم، ایجاد صلح جهانی و هدیه دموکراسی به مردم منطقه بر سر مردم بی‌گناه آتش ریخته است. همه می‌دانند که آمریکا داعش را تربیت و تجهیز کرده است و بزرگترین حامی رژیم کودک کش و وحشی اسرائیل است. دولت جنگ‌افروز آمریکا با فروش سلاح برای کشتار انسان‌های بی‌گناه بودجه‌اش را تأمین می‌کند و به نام صلح و آزادی اما درواقع به طمع نفت و چپاول ثروت مردم خاورمیانه حمله می‌کند. آيا تنها راه تأمین رفاه و زندگی پرزرق‌وبرق برای مردم امریکا، کشتار و آزار مردم دیگر کشورهاست؟ ترامپ روز مرگ تو نیز می‌رسد همه روزی خواهند مرد. اما مرگ قهرمانی چون حاج قاسم که محبوب مردمش بود کجا ؟ و مرگ قاتل منفوری چون تو کجا ؟! شخصیت حاج قاسم مانند شیشه عطر بود؛ دشمنی که شیشه عطر را شکست نمی‌دانست که اگر شیشه عطر را بشکنی عطر خوش آن بلند می‌شود و همه جهان را پر می‌کند... عشق و اشک ایرانیان و همه حق‌طلبان جهان بدرقه راه بهشت حاج قاسم است اما دستاورد زندگی تو_ ترامپ_ نفرت و نفرین مظلومان جهان است. خون حاج قاسم دامن‌گیر حکومت شیطانی داعش ساز و حامی تروریست آمریکا خواهد شد. انتقام نزدیک است... همه ما حاج قاسم سلیمانی هستیم.
  • مشیدی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    Deepest condolences to all people; all the oppressed, and all the freedom-seekers of the world. Today all the libertarians and truth seekers of the world are mourning the loss of General Qassim Soleimani. Haj Qassim Soleimani was the champion of fighting against the notorious terrorist group, ISIS. He was the icon of combating terrorism and terrorism’s supporters, who finally himself became a victim of the “American State Terrorism”. He is the symbol of resistance against oppression, violence, injustice and massacre of terrorist groups. I am a young Iranian that from the very day I was born until now witness that the United States of America kills the innocent people in the Middle East under the pretext of fighting terrorism and presenting peace and democracy to the people of the region. However, everyone knows that the United States has trained and equipped ISIS and supports the savage and infanticide regime of Israel. The U.S warmonger administration earns money by selling weapons to kill innocent people of the region under the pretext of bringing peace and freedom for them. But all these wars are out of the “American greed for tremendous oil fields and wealth of the Middle East nations”. “Is Killing And Persecuting Innocent People In The Other Countries The Only Way To Provide The Americans With Their Welfare And Luxurious Life?????” Trump! Your Doomsday Is Coming. Everybody will die someday, but there is a big difference between your death and Hajj Qassim’s martyrdom. You will die, sooner or later, as the most hated figure of the history, while our beloved hero Haj Qassim died as an honorable martyr. The character of Hajj Qassim was like a bottle of perfume. The enemy who foolishly broke the bottle didn’t know that its pleasant fragrance releases and spreads through the whole world; now all would know his charismatic character better, thank to crazy Trump. Love and tears of Iranians and all libertarians and truth seekers will be Haj Qassims convoy for his jour