سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رحیمی

حوزه/ جلیل رحیمی جهان آبادی عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: من فکر می کنم بهتر است تصمیم گیری در خصوص پاسخ به تجاوز آمریکا ، به مقام معظم رهبری و مسئولان ارشد نظام واگذارشود.

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخزر و عضو فراکسیون اهل سنت در گفت و گو با خبرنگار حوزه با اشاره به شهادت شهید سردار سلیمانی و جمعی از همراهان ایشان گفت: شهادت سردار سلیمانی فرزند برومند ایران و اسلام  و شهدای همرزم ایشان در جبهه مقاومت اسلامی ایران و عراق را  تسلیت عرض می کنم . آمریکایی ها ظرف این سال ها از بیداری ملت های مسلمان و عزت نفس آنها و استقلال خواهی آنها وحشت دارند و هر انسان آزاده ای که مقاومت کشورهای اسلامی و راه عزت استقلال آنها را به ملت ها نشان داده  آن فرد را هدف قرار دادند؛ اگر کشور و حکومتی  بوده آن را سرنگون کردند و اگر مجاهدی بوده به شهادت رساندند و آن کشور را با تحریم و جنگ تحت فشار قرار دادند.

شهید سردار سلیمانی به آگاهی و خودباوری ملت های منطقه کمک کرد

رحیمی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران ظرف ۴۰ سال پیامش به خاورمیانه مقاومت اسلامی، عزت و راه سرافرازی ملتها در برابر زورگویان از جمله آمریکا و اسرائیل بوده است. سردار سلیمانی به عنوان فرزند این انقلاب و رهبر جبهه مقاومت اسلامی در خیلی از کشورهای اسلامی به آگاهی ملت ها، آموزش نظامی خود باوری و استقلال آنها کمک کرد و آمریکا با این اقدام تروریستی خلاف موازین بین المللی و اخلاقی رفتار کرد و  خوی استکباری و  جنایتکارانه خود را نشان داد و مخص شد آنها چقدر از این بیداری ملت ها وحشت داردند .

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این اقدام آمریکایی ها نشان داد که تحریم علیه ایران ظرف این سال ها شعار بوده و هر چقدر تلاش کردند به نتیجه نرسیدند. وقتی کشوری اقدامی نظامی می کند یعنی مذاکره و تحریم جواب نداده است. این ها در مقابل نفوذ ایران و قدرت ایران و قدرت جبهه مقاومت اسلامی در منطقه زمینگیر شدند. من ضمن عرض تسلیت مجدد تاکید می کنم به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون اهل سنت ، همه مسلمانان و انسانهای آزاده همه کسانی که به عزت اسلام و عزت کشورهای اسلامی اعتقاد دارند  تحت زعامت مقام معظم رهبری در مقابل آمریکا و  اسراییل دوشادوش همه رزمندگان اسلام ایستادند .

رحیمی گفت:  امیدواریم همه کشورهای اسلامی راه عزتی را که ایران پیدا کرده و طی می کند را طی کنند تا ما شاهد نابودی و خروج آمریکا از منطقه و نابودی اسراییل باشیم تا آن عزت و سربلندی که در جهان اسلام همیشه امت واحده اسلام داشته دوباره به کشورها و ملل مسلمان به عزت خون این شهدا بازگردانده شود.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی  گفت: من فکر می کنم  بهتر است تصمیم گیری در خصوص پاسخ به تجاوز آمریکا به مقام معظم رهبری و مسولان ارشد نظام واگذارشود.  ما سرباز این راهیم و هر امر و فرمانی رهبری بدهند چه ایستادن به صورت نظامی و چه هر اقدام  دیگری در مقابل آمریکا لازم باشد  ما در مقام اطاعت از رهبری هستیم  و فرماندهی این راه رهبری هستند.

بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل ما حق دفاع و انتقام از این جنایت را داریم

وی تصریح کرد: اما به نظر من اقدام نظامی را باید پاسخ نظامی داد. اقدام آمریکا یی ها بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد حمله نظامی مستقیم به ما است و ما حق دفاع مشروع داریم. واین حق دفاع مشروع به ما اجازه می دهد علیه آمریکایی ها اقدام کنیم.  اما به هر مصلحتی و به هر اقدامی که رهبری به عنوان فرمانده کل قوا و عالی ترین مقام سیاسی، نظامی، مذهبی کشور دستور دهند اطاعت امر می کنیم  و همان کار را انجا م می دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    7 0
    مطمئن باشید جناب نماینده عزیز مردم ولایت مدار تایباد تربت جام -انتقام سخت گرفته خواهد شد چون رهبر عزیزتر از جانمان این قول را داده و قول ایشان مانند قول بعضی که فقط برای وعده دادن خوبن بی اعتبار نیست.و بهتر است مثل سردار شهید پی وحدت باشیم نه اینکه برای گرفتن رای و چند صباحی در مجلس بودن اختلافات را بهانه قرار دهیم و ملت را به جان هم بیاندازیم.