جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احسانی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: بعد از ۳ سال از برگزاری آخرین نمایشگاه کتاب سراسری، امسال این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۳ دی ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، احمدرضا احسانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب خبر داد و اظهار کرد: بعد از ۳ سال از برگزاری آخرین نمایشگاه کتاب سراسری در همان امسال این نمایشگاه از  ۱۸ تا ۲۳ دی ماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آشنایی مردم با حوزه نشر و تولیدات جدید، یکی از اهداف مهم از برگزاری نمایشگاه است، ادامه داد: بسترسازی برای ارتباط اقشار مختلف جامعه با کتاب و کتابخوانی، تلاش در زمینه آگاهی‌بخشی، تبادل نظر و فضایی برای جمع شدن اهالی فرهنگ و هنر از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه در این سه سال نام همدان از تقویم نمایشگاه‌های کشور حذف شده بود، افزود: در همین راستا ردیف اعتباری این بخش را نیز از دست داده بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تاکید بر اینکه مسئولیت بنده در این اداره در شرایط خوبی نبود، افزود: ۲ میلیارد تومان بدهکاری روی دست اداره است و دست ما برای اجرای برنامه‌ها خالی است.

وی با اشاره به حضور ۵۹۴ ناشر در نمایشگاه کتاب همدان اظهار کرد: در این نمایشگاه ۱۸۰ غرفه تشکیل شده و ۹۰ ناشر تخصصی کودک و نوجوان حضور دارند، زیرا همدان پایلوت برنامه‌های کودک و نوجوان است.

احسانی ضمن گلایه از عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی در برپایی نمایشگاه کتاب، بیان کرد: فرهنگ مجموعه گسترده‌ای است و همه موارد در دل فرهنگ قرار دارد، بنابراین امورات گسترده فرهنگی بدون همکاری و نیروی انسانی کم قطعا نمی‌تواند توسعه فرهنگی را پیش ببرد.

وی با تاکید بر اینکه همه در قبال فرهنگ مسئولیت داشته و باید وظایف خود را انجام دهند، افزود: نیاز داریم همه دستگاه‌ها در کنار ما باشند، اما در زمینه نمایشگاه کتاب به جز چند دستگاه، مابقی همکاری نداشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه ما دست تنها هستیم و انتظار داریم در نمایشگاه کتاب که برنامه شاخص فرهنگی است کمک می‌شد، بیان کرد: نمایشگاه کتاب ۱۸ دی افتتاح می‌شود اما ستاد استانی برای این نمایشگاه تشکیل نشد.

وی با اشاره به اینکه اعتباری برای این کار نداریم و صرفا با قول و وعده‌های داده شده برگزار می‌کنیم، افزود: در حوزه فرهنگ همه باید مشارکت داشته باشند، زیرا تاثیرگذاری فرهنگ در کاهش معضلات دخیل است.

احسانی با بیان اینکه ساعات بازدید از نمایشگاه ۹ تا ۱۲ صبح و ۱۵ تا ۲۰ عصر است، افزود: زمان بازدید صبحگاهی نمایشگاه به حضور دانش‌آموزان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه امتیازات ویژه برای ۱۳ ناشر همدانی حاضر در دانشگاه در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در برپایی نمایشگاه کتاب موسسه نمایشگاه‌های بین‌المللی، کانون پرورش فکری، شهرداری و نهاد کتابخانه‌ها همکاری نزدیکی داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اضافه کرد: ساعات عصر نمایشگاه نیز همراه با اجرای برنامه‌های جنبی خواهد بود که یکی از این روزهای نمایشگاه اختصاص به ویژه برنامه شهید سردار سلیمانی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه چهارشنبه صبح افتتاحیه نمایشگاه و رونمایی کتاب خواهد بود، افزود: در این نمایشگاه ۵۳ هزار عنوان کتاب در عرضه شده و به فروش خواهد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های سنگین کتاب ۱۰ درصد تخفیف نمایشگاه است و ۱۰ درصد نیز ناشران تخفیف خواهند داشت که ناشران ممکن است افزایش تخفیف نیز داشته باشند.

وی از استقرار بانک شهر در نمایشگاه خبر داد و گفت: بانک شهر بن‌های فروش را در اختیار متقاضیان می‌گذارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha