شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به نقش روحانیت در روشنگری جامعه، گفت: اگر امروز سردار سلیمانی دنیا را متحول کرده است، به این دلیل است که ایشان محصول یک عالم به نام امام خمینی(ره) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی، یادواره شهدای روحانی نهاوند و چهلمین روز درگذشت آیت‌الله محمدی رئیس فقید حوزه علمیه نهاوند، در مصلی بزرگ این شهرستان، شهادت را بزرگترین معامله‌ انسان با خدا عنوان کرد و گفت: نتیجه انجام این معامله، بالا رفتن ارزش و عزت انسان خواهد بود.

وی افزود: امروز به برکت خون شهدایی همچون شهید سلیمانی ها و شهید همدانی ها اسلام زنده است و لذا باید گفت که عزت و زنده ماندن اسلام در طول ۱۴۰۰ سال به واسطه خون شهدا بوده است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر آمریکا، تاکیدی بر این عزت است، اظهار داشت: در دوران پهلوی حتی شاه مملکت هم در برابر آمریکایی ها حق اعتراض نداشت، اما امروز به برکت همین شهدا، ایران اسلامی به چنان عزتی دست یافته است که هراسی از قدرتمندان جهان ندارد.

وی، ناتوانی سردمداران آمریکایی در برخورد با ایران را نشات گرفته از عزت جمهوری اسلامی دانست و گفت: آمریکایی هایی که به هیچ قانونی پایبند نبودند و هر زمان که می خواستند هر کاری انجام می دادند، امروز با خوردن سیلی محکم از سپاه پاسداران، از روی ترس و دستپاچگی به فکر صلح افتاده اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اگر امام خمینی(ره) عزیز شد، به دلیل آن است که لحظه ای از آمریکا و امثال آمریکا نترسید و خاطرنشان کرد: اگر جامعه به دنبال به دست آوردن عزت است، راه آن، همان راهی است که شهید سلیمانی رفت و آن عمل به قرآن است.

وی تصریح کرد: دشمن بعد از شهادت سپهبد سلیمانی فکر می کرد که کشور آسیب خواهد دید، در حالی که این کشور با وجود آنکه شهدایی همچون شهید بهشتی و شهید همدانی ها را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است؛ اما هیچگاه از حرکت در مسیر اصلی خارج و متوقف نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به ویژگی های شخصیتی سپهبد سلیمانی، ابراز داشت: خیلی از افراد دارای اخلاص هستند، اما اخلاص این مرد آنقدر عمیق بود که اثرات آن سبب شد تا مردم با هر سلیقه ای با چشمان اشکبار در مراسم ایشان حاضر شوند.

وی تاکید کرد: اگر انسان به درستی نگاه کند، متوجه می شود که این عزت، از امداد های الهی است و با مسایل مادی قابل تفسیر نیست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه شهید سلیمانی علاوه بر شجاعت در میدان مبارزه با ستمکاران، پشتیبان ولایت نیز بود، گفت: خیلی از افرادی که در این مراسم ها حضور داشتند، هیچگاه حاج قاسم را از نزدیک ندیده بودند، اما خود را به مراسم رساندند؛ و این همان عزتی است که خداوند به این شهید بزرگ اعطا کرده است.

وی با اشاره به نقش روحانیت در روشنگری جامعه، تصریح کرد: روحانیت و علما دینی نقش بسیار موثری را در جامعه می توانند ایفا کنند، تا آنجا که گفته شده است «مِدادُ الْعُلَمآءِ أَفْضَلُ مِنْ دِمآءِ الشُّهَداءِ».

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطر نشان کرد: اگر امروز سردار سلیمانی دنیا را متحول کرده است، به این دلیل است که ایشان محصول یک عالم به نام امام خمینی(ره) بود.

وی، ولایت پذیری شهید سلیمانی را مهم ترین شاخصه ایشان نام برد و گفت: مالک اشتر محو در اراده علی بن ابیطالب(ع) بود و شهید سلیمانی نیز محو در اراده ولی فقیه زمان بود، و این همان نقطه اشتراک این دو فرمانده بزرگ اسلام است.

امام جمعه همدان در پایان یادآور شد: تنها راه عزیز شدن یک چیز است و آن اتصال و تبعیت از پرودگار عالم می باشد و مصداق امروزی آن نیز تبعیت از مرجعیت و ولایت است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha