جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین

حوزه/ استاد حوزه گفت: تعریف و تجمید این سردار بزرگ سپاه اسلام بسیار خوب است اما بهتر است که به بازخوانی سیره ایشان بپردازیم و ببینیم که چه شد حاج قاسم به عزیز مردم تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین، شب گذشته در مراسم یادبود سپهبد سلیمانی در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) همدان، با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی دارای محبوبیت بی نظیری در بین همه آحاد مردم بود، گفت: در باب چرایی به وجود آمدن این محبوبیت، باید ۵ نکته را ذکر کرد.
وی افزود: اولین علت ایجاد این محبوبیت، داشتن ایمان و عمل صالح شهید سلیمانی بود که همین ایمان، ایشان را به درجه‌ای از عرفان رسانده بود که چند ساعت قبل از شهادت آن دست خط را نوشت.

وی، سپهبد سلیمانی را عارفی در لباس سبز سپاه معرفی کرد و گفت: از این نوع اطلاعات، تنها عرفایی آگاه بودند که سال‌ها مشغول عبادت و بندگی بودند، اما دریغ از اینکه کسی که ایمان واقعی به خداوند دارد و عمل صالح انجام می دهد نیز، می تواند به چنین درجه‌ای برسد.

حجت الاسلام حسینی یمین، دومین علت به وجود آمدن این محبوبیت را اخلاص سپهبد سلیمانی عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بسیار بر اخلاص ایشان تاکید داشتند و این نشان دهنده آن است که در بسیاری از موضوعات کیفیت مهم تر از کمیت است.

این استاد حوزه با بیان اینکه حاج قاسم، اخلاص خود را در اقتدا به حضرت زهرا(س) به دست آورده بود، خاطر نشان کرد: سعه صدر شهید سلیمانی، از مهم ترین ویژگی‌های ایشان بود تا جایی که در تشییع پیکرش در استان‌های مختلف همه اقشار و از همه طیف‎های سیاسی حاضر بودند.

وی تصریح کرد: سپهبد سلیمانی نه تنها در دوران حیات خود به دنبال ایجاد وفاق ملی بود، بلکه پس از شهادت نیز با خون خود، وفاقی بین و المللی را ایجاد کرد تا همه اینها تاکیدی بر قلب بزرگ این مردم است.

حجت الاسلام حسینی یمین با اشاره به نامه سال گذشته سپهبد سلیمانی به رییس جمهور، یادآور شد: آنچه در جامعه بسیار به آن نیاز داریم، وفاق ملی است و شهید سلیمانی به خوبی این موضوع را درک کرده بود و برای تحقق آن بسیار تلاش می کرد.

وی خاطر نشان کرد: حاج قاسم جامعه را همانند یک خانواده می‌دید که علیرغم اختلافات موجود، باید برای حل آن به داخل امید داشت و این نشان از شعور سیاسی بالای این شهید بزرگ دارد.

این استاد حوزه با اشاره به سخنان شهید سلیمانی در زمینه دختران بی حجاب که در فضای مجازی منتشر شده است، بیان داشت: سپهبد سلیمانی به خوبی جذب حداکثری که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند را عملی کرد و مصداق بارز آیه شریفه «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بود.

وی با بیان اینکه در مراسم‌هایی که با عنوان یادبود حاج قاسم برگزار می‌شود، نباید صرفا به تمجید و تعریف بپردازیم، ابراز داشت: تعریف و تجمید این سردار بزرگ سپاه اسلام بسیار خوب است اما بهتر است که به بازخوانی سیره ایشان بپردازیم و ببینیم که چه شد حاج قاسم به عزیز مردم تبدیل شد.

حجت الاسلام حسینی یمین، تواضع و شجاعت را از دلایل دیگر ایجاد محبوبیت شهید سلیمانی برشمرد و خاطر نشان کرد: برخورد حاج قاسم با مادر و فرزندان شهدا نشان از تواضع بالا در وجود ایشان داشت و برخورد با داعشیان جنایتکار که با رفتار خود خشنوت را ترویج می دادند حاکی از شجاعت این فرمانده بزرگ اسلام بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اسرا IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    شجاعت