جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: بصیرت و هوشمندی حرف نخست را در حوزه خبر می‌زند و در عرصه خبر حق نداریم به راحتی هر حرفی را مطرح کرده و درباره افراد اظهار نظر کنیم، اما آن جایی که بیت‌المال و امنیت در معرض آسیب قرار می‌گیرد، باید محکم ایستاده و ملاحظه کاری را کنار بگذاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکرمی عابدینی، صبح امروز در دیدار با مدیر و کارکنان دفتر خبرگزاری ایرنادر قزوین، گفت: امام خمینی(ره) به کارگران فرمودند خدا نیز کارگر است و فرمودند معلمی شغل انبیاء است و ما نیز با توجه به قرآن کریم و به تأسی و الهام از فرمایشات ایشان می‌گوییم، خداوند بنیانگذار خبر است، چرا که مهمترین اخبار عالم در قرآن آمده است.

وی ادامه داد: خداوند نام پیامبران را نبی که به معنای «نبأ» یعنی خبر مهم است، گذاشت و آنها را کسانی معرفی کرد که اخبار خوب را برای مردم می‌آورند و در قرآن، احادیث و روایات هم می‌بینیم که آینده جهان امیدوارکننده به تصویر کشیده شده است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در نظام دینی می‌آموزیم که نباید دائم دغدغه مادیات مورد توجه ما قرار گیرد، بلکه باید پا را فراتر گذاشته و در مسیر معنویت، آرمان‌ها و معارف الهی و انسانی گام برداریم زیرا مادیات وسیله‌ای برای رسیدن به جایگاه والای الهی است.

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: بصیرت و هوشمندی حرف نخست را در حوزه خبری می‌زند، چرا که در عرصه خبر حق نداریم به راحتی هر حرفی را مطرح کرده و درباره افراد اظهار نظر کنیم، اما آن جایی که بیت‌المال و امنیت در معرض آسیب قرار می‌گیرد، باید محکم ایستاده و ملاحظه کاری را کنار بگذاریم.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در نظام دینی می‌آموزیم که نباید دائم دغدغه مادیات مورد توجه ما قرار گیرد، بلکه باید پا را فراتر گذاشته و در مسیر معنویت، آرمان‌ها و معارف الهی و انسانی گام برداریم، زیرا مادیات وسیله‌ای برای رسیدن به جایگاه والای الهی است.

 امام جمعه قزوین، چشم‌انداز آینده جهان را امیدوار کننده معرفی کرد، یادآور شد: در متون دینی و فرمایشات رهبری همواره امید را مشاهده می‌کنیم و خدا تضمین کرده است که آینده جهان به دست شایسته‌ترین انسان‌ها مدیریت خواهد شد و تبیین این مهم یکی از رسالت‌های امروز رسانه‌هاست.

 وی، شناسایی فرصت‌های اشتغال و استعدادهای برجسته و معرفی آنها به مسئولان را از رسالت‌های دیگر رسانه‌ها معرفی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha