جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
image.png

حوزه/ حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه ضروری است که رابطه صمیمی بین طلبه و معاونین تهذیب برقرار شود، گفت: عمدتا مدارس علمیه ای موفق تر هستند که رابطه صمیمی  و قوی بین طلاب و معاونین تهذیب برقرار است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت  الاسلام سید حسین مومنی، صبح امروز در  جمع رابطین و معاونین تهذیب مدارس علمیه اصفهان، در مرکز مدیریت حوزه حوزه استان با اشاره به  ایام شهادت حضرت زهرا(س) و  حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: نحوه شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی توسط جبهه استکبار نشان داد که جبهه استکبار از هیچ زمان و مکان و امکاناتی برای مقابله با جبهه مقاومت و مجاهدین آن فروگذار نیست.

وی با بیان اینکه عقبه جنگ دشمن با نظام اسلامی در همه عرصه ها اعم از اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و اجتماعی است، تصریح کرد: در این مقابله همه جانبه دشمن و جبهه استکبار علیه جبهه مقاومت  باید مراقبت همه جنبه  داشت.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: بعضا ارتباط سازمانی معاونین تهذیب مدارس علمیه استان با مرکز مدیریت بسیار کم رنگ است که جهت هماهنگی و همراهی لازم است این ارتباطات بیشتر باشد، درخواست مشاوره برای طلاب، درخواست کمک برای رفع مشکلات داخل مدارس و یا هماهنگی برنامه ها بامعاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه لازمه موفقیت است.

وی متذکر شد: متاسفانه برخی از معاونین تهذیب مدارس علمیه با طلاب ارتباط تنگاتنگی ندارند و این به انجام صحیح وظایف ضربه می زند؛ معاونین تهذیب مدارس باید با بدنه طلاب در مدارس علمیه رابطه داشته باشند، نباید ارتباط طلاب با مسئولین مدرسه صرفا ارتباط آموزشی باشد.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه ضروری است که رابطه صمیمی فی ما بین طلبه و معاونین تهذیب برقرار شود، اذعان کرد: عمدتاً مدارس علمیه ای موفق تر هستند که رابطه صمیمی  و قوی بین طلاب و معاونین تهذیب برقرار  است.

وی با تاکید براینکه امروزه مشکلات طلاب بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: یکی از نقاط ضعف سازمانی حوزه های علمیه عدم ارتباط قوی و صمیمی با طلاب خاصه طلاب جوان است که باید رفع و حل شود، گپ های دوستانه معاونین تهذیب مدارس با طلاب بسیار موثر است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان افزود: ارتباط میان معاونین تهذیب مدارس علمیه با طلاب باید دو طرفه متقابل باشد، به نحوی ارتباط ها با بدنه طلاب مدارس برقرار شود که مانع از ایجاد ارتباطات سازمانی و تشکیلاتی گروه های منحرف در بین طلاب  شوید.

وی درادامه یادآور شد: از سوی دیگر طلاب مدارس علمیه باید از فعالیت های انجام شده توسط مرکز مدیریت حوزه علمیه استان از طریق معاونین تهذیب  باخبر شوند، باید فعالیت های جنبی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه همچون کارکردهای مبلغین امین در مدارس، مرکز آموزش های کاربردی حوزه و مرکز بین المللی مدرسه علمیه ناصریه برای طلاب جوان مدارس علمیه تشریح شود تا مطلع شوند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره و تاکید به ابلاغ مدیر حوزه علمیه اصفهان در راستای ابلاغ آیت الله اعرافی مبنی بر ممنوعیت حضور نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در مدارس علمیه، گفت: معاونین تهذیب نسبت به اجرای این مصوبه و تاکید در زمان انتخابات اهتمام داشته و رعایت کنند، البته این به معنی کاسته شدن از فعالیت های بصیرت افزایی و سیاسی نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha