جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی از سوی دفتر مقام معظم رهبری در قم

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: درس خواندن به سبک پژوهش محور و ارائه تحقیقات و تألیفات علمی یک جهاد علمی است و جهاد علمی یکی از صفات برجسته مرحوم رسولی محلاتی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امشب در مراسم بزرگداشت  آیت الله رسولی محلاتی که بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره)  حرم حضرت معصومه (س) از سوی رهبر معظم انقلاب و با حضور آیات عظام نوری همدانی، سبحانی، شبیری زنجانی، حضرت آیت الله علوی گرگانی و همچنین آیت‌الله سید محمد سعیدی، آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله اعرافی، آیت الله استادی، آیت الله مقتدایی، آیت الله شب‌زنده‌دار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری  حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله  العظمی سیستانی، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس‌کل بنیاد شهید، حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی رئیس دفتر رهبری در قم و... برگزار شد، گفت: طبق آیات قرآن کریم، انسان باید همواره همراه صادقین باشد و مصداق بارز صادقین، امام زمان(عج) است. ائمه اطهار(ع) در زمان خودشان هم واسطه فیض و هم مصداق صادقین بوده‌اند، مردم نیز مکلف هستند با آنان همراهی نمایند و ولی خدا را تنها نگذارند.

وی افزود: این لطف و اکرام خداست که سفره ایمان را در دل‌های شیعیان مزین نموده و معرفت خود را در دل‌ها افکنده که نعمتی عظیم است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: همراهی با صادقین که اهل‌بیت(ع) مصداق بارز آن هستند هم باید اعتقادی، قلبی و طاعتی باشد تا بتوان از این همراهی به کمال و سعادت دست پیدا کرد.

وی یادآور شد: علما و فقهای شیعه پرچم‌داران مذهب و دین در عصر غیبت هستند و خداوند به برکت وجود آن‌ها بلا دفع می‌کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: مرحوم رسولی محلاتی از امتیازات خاصی برخوردار بود؛ وی جزو سابقین انقلاب بوده و قبل از مرجعیت امام خمینی(ره) با آمام آشنا و در دروس فقه و اصول امام شرکت می‌کردند؛ در دوران انقلاب و بعد از انقلاب هم در خطرات کنار امام بود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تأکید کرد: مرحوم محلاتی در خط ولایت و امامت بود و هیچ‌گاه دنبال شهرت و رقابت سیاسی و مناصب نرفت؛ هیچ ادعایی نداشتند و هیچ پست و مقامی را تقاضا نکرد.

وی خاطرنشان کرد: اخلاق حسنه ایشان در برخورد با مراجعین، بی‌تکلف بودن و… از صفات برجسته او بود و برای خدمتگزاری، تحقیقات علمی، تألیف و… نشاط خود را حفظ کرده بود.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: ایشان مؤلف و محقق پرتلاشی بودند و بیش از ۱۰۰ جلد کتاب تألیف، تحقیق، ترجمه و تصحیح نموده‌اند که تمامی آثار قلمی ایشان قابل‌استفاده است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تأکید کرد: درس خواندن به سبک پژوهش محور و ارائه تحقیقات و تألیفات علمی یک جهاد علمی است و جهاد علمی یکی از برجستگی‌های مرحوم رسولی محلاتی بود.
وی افزود: ایشان امین امام راحل و رهبری بود و هیچ‌گاه از ولایت فاصله نگرفت. او ارادت خاصی به رهبری داشت و لحظه‌ای رهبری را تنها نگذاشت.

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و حادثه سقوط هواپیما گفت: اخلاص این شهید نشان داد که خداوند چه عزتی به وی عطا نموده است و تمام خدمات و جان‌فشانی‌هایش به ثمر نشست. بی‌انصافی است که این‌همه خدمات بی‌نظیر سپاه پاسداران را نادیده بگیریم و به خاطر سقوط یک هواپیما که خطای انسانی بوده چشممان را بر همه‌چیز ببندیم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha