جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: سردار سلیمانی کسی بود که جوانمردی را ارتقا بخشیدو انسانیت را تفسیر کرد و دشمنان هم او را می ستایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، به نقل از دفتر امام جمعه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهید سردار سلیمانی که در حسینیه کارخانجات شیشه قزوین برگزار شد گفت: شهید قاسم سلیمانی با نفوذ در قلب افراد مختلف و تسلط بر آنها توانست نفرات و کشورهای مختلف را مجاب به موضوع مقاومت کند که همین اقدمات سبب پیروزی جریان مقاومت منطقه در نبردهای مختلف شد.

وی با اشاره به اقداماتی که شهید سلیمانی در کشورهای عراق، سوریه و سایر کشورهای جبهه مقاومت انجام داد، افزود: شهید سلیمانی با شخصیت های عراقی صحبت کرده و آنها را برای تشکیل حشد الشعبی متقاعد می کند که اگر این مهم اتفاق نمی افتاد امروز کشور عراق با خسارت ها و چالش های جدی همراه بود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: شهید سلیمانی هنگامی به سوریه عزیمت می کند که 80 درصد آن در اختیار داعش بوده ولی نتیجه ای را به ارمغان می آورد که امروز شاهد نجات سوریه، منطقه و حتی ایران از فتنه داعش هستیم. نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اقتدار و قدرت سردار سلیمانی به اندازه ای بود که همگان حتی دشمنان هم به قدرت ایشان اذعان داشته اند و این مهم به راحتی در سخنان افراد مختلف مشاهده می شود.

وی بیان کرد: آمریکایی ها آرزو داشتند که یک ارتش بین المللی را متشکل از کشور های مختلف تشکیل بدهند ولی موفق به این مهم نشدند و سردار سلیمانی توانست جریان و محور مقاومت را راه اندازی کند که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اینکه رمز تاثیرگذاری قاسم سلیمانی را در ارتباط او با خدا باید جستجو کرد، اظهار داشت: در قرآن کریم خداوند متعال می فرماید که منافقین وقتی به نماز می رسند با کسالت و بی حالی نماز را به جا می آورند، در صورتی که اگر نماز را به درستی اقامه کنند این نماز انسان و جامعه را از فحشا و منکر دور می سازد و اگر یک شخص اهل ایمان و عمل صالح باشد خداوند محبت این انسان را در دل همه قرار می دهد و حتی غیر مومنان هم تحت تاثیر او قرار می گیرند.

امام جمعه قزوین گفت: قاسم سلیمانی تفسیر انسانیت انسان، محصول شجره طیبه ولایت امیرالمومنین (ع)، تفسیر آرمان های امام حسین (ع) در کربلا و نهضت حسینی و تفسیر جوانمردی ابالفضل العباس (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه پس از سال ها مطالعه درباره قرآن امروز خیلی از آیات قرآن را با عملکرد شهید سلیمانی بهتر درک و فهم می کنم، افزود: طنین صدای قاسم سلیمانی در سرتاسر دنیا به گوش می رسد و ایشان تفسیر واقعی و تاثیرگذار جوانمردی در قرآن و دین است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: سردار سلیمانی کسی بود که جوانمردی را ارتقا بخشید و در این زمینه کافران هم او را می ستایند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در کشور ایران و در منطقه روحیه جوانمردی در بین افرادی زیادی از جمله شهید همدانی ها، شهید اسدی ها و شخصیت های مختلفی مانند سید حسن نصرالله و غیره بسیار دیده می شود و این روحیه باید تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در فرهنگ مردم ایران در همین چند روزه تاثیر بسیار زیادی گذاشته است، بیان کرد: دشمن در روزهای اخیر درصدد انتقام از سیلی خود برآمده و بدین وسیله سرداران و صنایع موشکی ایران را مورد هجمه قرار داد که متاسفانه در این زمینه عده ای دانسته و ندانسته اقداماتی را انجام دادند که سبب خوشحالی دشمن شد ولی توطئه های آن ها بار دیگر توسط مردم خنثی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha