پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حمید رحیمی

حوزه/ مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: کارگاه پژوهشی راهکارهای آموزش پژوهش محور ویژه اساتید و مسئولین پژوهش مدارس علمیه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رحیمی، امروز در حاشیه کارگاه پژوهشی راهکارهای آموزش پژوهش محور ویژه اساتید و مسئولین پژوهش مدارس علمیه استان، اظهار کرد: این کارگاه به‌منظور ارتقای تحقیق و پژوهش در سطح مدارس علمیه برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به حضور ۵۰ نفر از اساتید و مسئولین پژوهش خواهر و برادر مدارس علمیه در این کارگاه، افزود: کارگاه پژوهشی راهکارهای آموزش پژوهش محور ویژه اساتید و مسئولین پژوهش مدارس علمیه استان با حضور استاد حجت‌الاسلام مهدی زردوز نیا از مشهد مقدس در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد.

حوزه علمیه خراسان هزار و ۲۰۰ سال قدمت داشته و اکنون با بیش از ۳۰ هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۵ به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقا یافت.

امسال در این استان بیش از دو هزار و ۵۰۰ طلبه در ۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در حال تحصیل هستند.

همچنین امسال حدود ۱۶۰ استاد اعزامی و حق‌التدریسی در حوزه علمیه استان فعالیت می‌کنند و از این تعداد ۴۰ استاد اعزامی هستند که به‌صورت تمام‌وقت بین طلاب بوده و تدریس دروس مختلف را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha