سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
میرشکار

حوزه/ میرشکار گفت: مراجعات مردم نسبت به ۹ ماه گذشته با رشد ۶۹درصد مواجه بوده و در همین مدت این توجه مردم به نیازمندان نیز ۴۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، میر شکار، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)قم پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در این کمیته در امر خدمت رسانی به مردم قم گفت: در حال حاضر ۲۲ هزار و ۵۰۰ خانوار به صورت مستمر و  ۳۶ هزار ۷۰۰ خانوار به صورت غیر مستمر در مواردی مانند وام، کمک هزینه درمانی، معیشتی و... از این کمیته خدمات دریافت می کنند.

وی اظهارداشت: از میان این آمار یاد شده، بعضی سالمند، بعضی زنان بی سرپرست، تعدادی دانش آموز و دانشجو می باشند و این کمیته سعی کرده در موارد مختلف به این افراد هم خدمات رسانی کند.

میرشکار با اشاره به رشد افزایش مراجعه کننده مردم به این کمیته نسبت به ۹ ماه گذشته  اضافه کرد: براساس آمار این کمیته و به دلایل مختلف مراجعات مردم نسبت به ۹ ماه گذشته با رشد ۶۹درصد مواجه بوده و در عین حال تلاش عوامل کمیته امام راحل این است حداقل ها نیازها رفع شود.

مدیر کل کمیته امام خمینی(ه) ادامه داد: از دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه درمانی، مسکن، اجاره و ودیعه است.

وی اظهار داشت: از دیگر اقدامات کمیته فراهم کردن زمینه ازدواج برای دختران تحت پوشش این کمیته، تهیه مایحتاج اولیه برای زندگی، دادن وام اشتغال تا سقف ۵میلیون تومان، استفاده از زنان برای مشاوره به زنان تحت پوشش این کمیته، همکاری با حوزه علمیه خواهران برای خدمات رسانی، اشتغال زایی و... است.

میرشکار با بیان این که هدف از دادن وام، توانمند سازی خانواده تحت پوشش این کمیته بوده به افزایش رشد خدمت رسانی مردم قم به نیازمندان اشاره کرد و گفت: نسبت به ۹ ماه گذشته مردم قم نیازمندان را تنها نگذاشته اند و این توجه مردم  ۴۶ درصد رشد داشته است.

مدیر کل کمیته امام خمینی(ره) با اشاره به طرح های در حال انجام از سوی کمیته امداد برای خانواده های تحت پوشش گفت: از جمله این برنامه ها، طرح دوباره زندگی با حضور مشاوران، فراهم کردن زمینه ازدواج برای زنان بی سرپرست و ... است.

وی افزود: تا کنون ۲۰۰ خانواده در این طرح زندگی مجدد را شروع کردند و در همین رابطه همه تلاش این کمیته امداد فرهنگی به خانواده های تحت پوشش این کمیته است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha