جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست خبری بیست ویکمین همایش کتاب سال حوزه

حوزه/ دبیر همایش کتاب سال حوزه، از دریافت ۱۸ هزار اثر دربیست و یک دوره برگزاری همایش به دبیرخانه آن خبرداد.

به گزارش  خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی امروز در آیین اختتامیه همایش کتاب سال حوزه که در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، گفت: ۹۳۳ اثر از کتب و پایان نامه های سطح چهار حوزه به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه رسید.

وی افزود: در طول دوره های گذشته بیش از ۱۷ هزار کتاب به دبیرخانه رسید که با احتساب آثار کنونی به ۱۸ هزار اثر رسیدیم که البته آثار حوزویان بیش از این تعداد است.

دبیر همایش کتاب سال حوزه بیان کرد: امسال با توجه به اهمیت نیازشناسی محورهایی را تعیین کردیم؛ آسیب های اجتماعی ،اقتصاد مقاومتی،الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ سبک زندگی، محیط زیست، منابع طبیعی و هنر و ابعاد گوناگون بیانیه گام دوم از جمله محورهای این همایش است.

وی گفت: به همین دلیل بیش از ۵۰ درصد افزایش را در زمینه اولویت های مطروحه شاهد هستیم؛ امسال بیش از ۴ هزار داوری و ارزیابی روی ۹۴۴ اثر انجام شد؛ ۲۰ گروه تخصصی تشکیل شد و داوران از مراکز مختلف انتخاب شدند و در نهایت ۱۶۹ اثر به داوری نهایی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی یادآورشد: پس از انتخاب ۵۰ اثر، ۵ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند و ۲۲ اثر شایسته تقدیر شدند.

وی افزود: امسال در جشنواره مقالات علمی نیز ۱۱۰ مقاله به دبیرخانه رسید که ۳ مقاله حائر رتبه های برتر شدند؛ در این همایش از همه ظرفیت های علمی حوزه استفاده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha