جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلاب سبزواری مقیم حوزه علمیه قم- همایش انتظار

حوزه/ اعتقاد به ظهور منجی، اجماعی مذهب امامیه و عقیده مذاهب اسلامی و ارباب ادیان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید مجید میردامادی در مراسم اختتامیه همایش بین المللی نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد با اشاره به موضوع مبانی نظریه انتظار گفت:

موضوع این جستار، بیان مبانی نظریه انتظار ظهور منجی بشر است. اعتقاد به ظهور منجی، اجماعی مذهب امامیه و عقیده مذاهب اسلامی و ارباب ادیان است.

این پژوهشگر بیان داشت: نظریه انتظار که با دلایلی به اثبات رسیده، بر مبانی بدیهی و نظری استوار است. در این نوشتار مهم ترین مبانی نظریه مزبور تبیین می شود.

این محقق افزود: بحث از مبانی مهم ترین گفتمان یعنی انتظار ظهور منجی و مهدویت در جهان معاصر، ضرورت این پژوهش را توجیه می کند. روش تحقیق توصیفی- تحلیلی از طریق تحلیل مفهومی و گزاره ای است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه ادامه داد: مهم ترین نتایجی که این تحقیق به آنها دست یافته است، عبارت اند از: ۱- ولایت بالذات و مطلق به حق تعالی اختصاص دارد و دارای اقسامی است؛ ۲- وجود تکوینی و ولایت تشریعی ولی در هر زمان بر مبنای تداوم تکلیف ضرورت دارد؛ ٣- نبوت و خاتمیت حضرت ختمی مرتبت ه ثابت است؛ ۴- امامت امام معصوم هادی و حاکم بر مردم ثابت است؛ ۵- طبق سنت الهی انسان کامل، حجت و خلیفه خدا در زمین است؛ ۶- طبق سنت الهی مستضعفان وارث.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha