پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رونمایی از معامله قرن

حوزه/ طرح آمریکایی یهودی سازی فلسطین محکوم به معامله قرن در حالی رونمایی شد که واکنش های متفاوتی را در جهان اسلام به همراه داشت.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه شامگاه سه شنبه در نشستی که با حضور دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو در آمریکا برگزار شد رسما از طرح ادامه اشغالگری قدس موسوم به معامله قرن نمایی شد.

در این نشست که در کاخ سفید برگزار شد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد قدس پایتخت تقسیم ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند.

ترامپ همچنین از وعده ۵۰ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در فلسطین خبر داد و اظهار داشت جزئیات طرح معامله قرن طی ۴ سال با فلسطینی ها نهایی خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو هم در سخنانی از خدمات ترامپ به اسرائیل قدردانی کرد و گفت: در این طرح بسیاری از نقاطی که در انجیل به آنها اشاره شده به صورت رسمی به عنوان بخش ثابت اسرائیل شناخته شده است.

واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین

پس از نشست رسمی اعلام معامله قرن محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که بیشتر به روحیه سازش کارانه معروف است به صورت صریح با آن مخالفت کرد.

وی اعلام کرد که فلسطینی ها معامله قرن را با سیلی پاسخ خواهند داد.

همچنین حسین الشیخ از وزرای فلسطینی اعلام کرد درست است که ما کشوری قدرت مند و دارای قدرت هسته ای نیستیم ولی ما کرامت داریم و هیچکس صاحب اختیار فروش قدس نیست.

از سوی دیگر برخی کشورهای عربی مانند بحرین، امارات و عمان از طرح معامله قرن حمایت کرده حتی سفرای آنان در امریکا در مراسم رونمایی از این طرح شرکت کردند؛ امری که خوشحالی ترامپ و نتانیاهو را در بر داشت و در سخنان خود به آن اشاره کردند.

همچنین گزارش  های خبری حاکی از درگیری پراکنده در مناطق مختلف فلسطین اشغالی میان مردم و نظامیان رژیم صهیونیستی است.

برخی از مساجد فلسطین اشغالی نیز پس از اعلام معامله قرن اقدام به پخش قران از مأذنه های خود کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha