پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نجات

سردار نجات گفت: امروز هیچ چیزی مقدس تر از نظام جمهوری نیست و حفظ نظام و انتقال دستاوردهای این نظام به آینده مهم ترین معروف است و مهم ترین منکر آن جریانی است که شبانه روز دروغ پردازی می کند و این نظام را تضعیف می نماید و کسانی که سکوت کردن بزرگ ترین اشتباه را می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سردار حسین نجات، شامگاه جمعه در اولین یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار کرد: تکلیف ما را رهبر معظم انقلاب در مورد امر به معروف و نهی از منکر در بیانیه گام دوم بیان فر مودند.

وی با بیان اینکه  امر به معروف چند مرحله دارد، گفت: اول ایمان به قلب است، یعنی از عمق قلب باید بداند معروف زیباست و منکر زشت و پلید است، پس اگر کاری که می خواهد نهی کند را قلبا بد نداند نمی تواند نهی کند و همین امر در خصوص معروف نیز صدق می‌کند بنابراین اولین مرحله ایمان قلبی است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دوم عامل به عمل است یعنی کسی که می خواهد امر کند باید خودش عامل به آن باشد و اخلاق و رفتارش اگر درخودش ملکه درستی نباشد نمی تواند امر به معروف و نهی از منکر کند.

وی افزود: سوم امر به معروف زبانی و چهره به چهره است، یعنی زیبایی ها را به افراد منتقل کنیم و به آن ها بفهمانیم.

سردار نجات با اشاره به اینکه مهم ترین منکر پس از رحلت رسول الله(ص) این بود که عده ای فاسد بر کشور حاکم‌شدند و می خواستند مسیر دین جدشان را تغییر دهند، عنوان کرد: شاید بتوان گفت اهمیت برگردان حکومت فاسد به خط اصلی  از امر به معروف و منکر در جامعه اسلامی بیشتر است و حضرت زهرا( س) برای حفظ دین جان خود را فدا کرد و امام حسین(ع) نیز  برای همین امر یعنی امر به معروف و نهی  از منکر قیام کردند.

وی افزود: بیانیه گام دوم در چه شرایطی صادر شد؟ در سال ۹۷،  زمانی بود که همه جریان های ضد انقلاب می گفتند انقلاب چهلمین سالگرد خود را نخواهد دید و فکر می کردند می توانند در هر شهری یک پایگاه از منافقین بنا کنند و برخی شعارهایی برای جوانان مطرح می کردند و در حالی این بیانیه گام دوم انقلاب صادر شد که خیلی  از جوانانمان مایوس شده بودند.

سردار نجات تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب عظمت این راهی که در ۴۰ ساله گذشته طی کردیم را می فرمایند و می گویند زمانی که در جهان دوگانه شرق و غرب بود ایران دوگانه اسلام و کفر به وجود آورد و جمهوری اسلامی یک تمدن جدید ایجاد کرد، دراین تمدن جدید می گوید خدا باید محور تمام تحولات باشد، ولی غرب می گوید انسان محور قانون گذاری و تحولات دنیاست.

وی ابراز کرد: ما یک تمدن جدید ایجاد کردیم، آیا دشمنی آمریکا با ما به خاطر داشتن دانش هسته ای ایران است یا چیز دیگری؟ دشمنی او با ما به خاطر این است که تمدن جدید ی را درست کردیم که جهان مقابل استکبار قرار گیرد، امروز جمهوری اسلامی در منطقه حرف اول را میزند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان داشت: در قضیه موشکی ما مهم ترین مرکز آمریکا در عراق را مورد حمله قرار دادیم و نشان دادیم مسیر رویارویی با امریکایی هار ا تغییر دادیم، امروزه در کشور های مختلفی هرکجا می روید نشانه های جمهوری اسلامی را می بینید چرا که وزیر دفاع صهیونیست ها گفته ایران هرجا پا می گذارد عقبه ای از خود به جا می گذارد که شواهد آن مبرهن است.

وی با بیان اینکه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره ای به دستاوردهای انقلاب داشتند و سخن از کاستی ها هم فرمودند، گفت: اگر بی توجهی به شعار های انقلاب در برهه ای از تاریخ نمی بود که البته بود، بی شک دستاوردهای انقلاب از این بیشتر می شد.

سردار نجات خاطرنشان کرد: رهبری در این بیانیه می فرمایند بزرگترین تهدید ما و مهم ترین ابزار دشمن، رسانه های پیشرفته و فراگیر است که امکانات خطرناکی را در اختیار کانون های ضد اخلاقیت قرار داده که دروغ های بزرگی را در جامعه ما می گستراند یعنی به عنوان مثال رسانه های ضد انقلابی، رژیم شاهنشاهی را بر دولت امروز برتری می دهند.

وی تاکید کرد: رهبری در مورد رسالت جوانان در این مقطع می فرمایند، نخستین تکلیف و ریشه ای ترین وظیفه جوانان پیشگام، شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن و ایجاد امید در جامعه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: امروز هیچ چیزی مقدس تر از نظام اسلامی نیست و حفظ نظام و انتقال دستاوردهای آن به آینده، مهم ترین معروف است و مهم ترین منکر آن جریانی است که شبانه روز دروغ پرداری می کند و نظام را تضعیف می نماید و کسانی که سکوت کردند بزرگ ترین اشتباه را می کنند.

وی اضافه کرد: کار شما رساندن مظلومیت نظام به جوانان و روشن کردن دروغ پردازی رسانه ها برای جوانان است، همچنین  دستاوردهای نظام را برای جوانان منتقل کنید بنابراین کسی که می خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند باید چندین بار بیانیه را بخواند .

سردار نجات بیان داشت:  وظیفه ما نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی است که در بیانیه آمده و شهید سلیمانی آن کسی بود که هرجا عمل نیاز بود خودش در میدان حاضر بود و عمل جهادی داشت.

وی اظهار کرد: ما باید حقایقی که بر نظام و کشور گذشته را برای جوانان نقل کنیم که بزرگ‌ترین معروف و بزرگ ترین منکر سکوت در جلوی پیشروی های نظام و کشور است، باید واقعیت جهان غرب را به جوانان منتقل کنیم تا بدانند چه گذشته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان متذکر شد: شرافت، انسانیت و عقلانیت سال هاست در اروپا مرده است، چرا جوانان نباید افول اروپاییان و آمریکا را متوجه شوند، باید از مظلومیت نظام دفاع کنیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha